سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نیروهای آمریکایی‌ در شبه جزیره کره به حالت آماده‌باش درآمدند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «کرتیس اسکاپاروتی» فرمانده نیروهای آمریکایی حاضر در کره جنوبی از نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی خواست در حالت آماده‌باش کامل باشند.

به نوشته یونهاپ، وی خطاب به این نیروها گفت: «از شما می‌خواهم خود را در بالاترین شرایط آمادگی با دیدگاه بلندمدت حفظ کنید چون رزمایش‌های مشترک نظامی در پیش است.»

دو رزمایش نظامی مهم با حضور نیروهای آمرکیایی و کره جنوبی برای ماه فوریه برنامه‌ریزی‌شده است و در واقع عکس‌العمل دیگری بعد از آزمایش هفته گذشته هسته‌ای کره شمالی است که تنش نظامی میان دو کره را افزایش داد.

ژنرال «لی سون جون» فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در طول بازرسی مشترک از نیروای نظامی هوایی روز دوشنبه (امروز) به همراه ژنرال اسکاپاروتی گفت: «بعد از آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی، ارتش این کشور به‌ احتمال‌زیاد با تحریکات ناگهانی و بیشتری برای بسط شرایط کنونی اقدام خواهد کرد.»

وی افزود: «ارتش کره جنوبی می‌بایست همه تلاش‌های خود را گردآوری کند تا با آمادگی نظامی کامل بتواند از تحریکات بیشتر بازداری کند و صلح وثبات را در شبه‌جزیره کره حفظ نماید.»

دو فرمانده در بازرسی مشترک از مرکز عملیات نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در اسان، 55 کیلومتری سئول، بازدید کردند.

دو فرمانده این اطمینان را دادند که نیروهای مشترک برای جلوگیری از تحریکات بیشتر کره شمالی جلوگیری کنند.

ژنرال «اسکاپاروتی» گفت: «من از شما درخواست می‌کنم آماده‌باشید تا اگر دشمن تحریک کرد، به‌سرعت با توان هوایی‌مان عکس‌العمل نشان دهیم.»

دیروز (یکشنبه) هم بمب‌افکن‌ بی-52 آمریکایی بر فراز آسمان شبه‌جزیره کره به پرواز درآمد. این بمب‌افکن استراتژیک حوالی ظهر دیروز بر فراز شهر «اُسان» پرواز کرد؛ این جنگنده به موشک‌های هسته‌ای، بمب‌های سنگرشکن و موشک‌های بالستیکی که قابلیت شلیک از روی زیر دریایی دارند، مجهز است.

روز ششم ژانویه کره شمالی اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است که این خبر با واکنش‌های تندی از سوی کشورهای منطقه شامل کره جنوبی و ژاپن و برخی کشورهای غربی شامل آمریکا و انگلیس مواجه شد.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/GHZ3X4


ویدیو مرتبط :
رزمایش بزرگ نیروی دریایی ژاپن در شبه جزیره کره