علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دو سازمان علمی پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم ، همکاری در زمینه اجرای 10 طرح تحقیقاتی و 10 طرح پسادکتری در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی اعلام شده توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از جمله توافقات به عمل آمده در این تفاهم نامه است.
ایجاد لینک پورتال های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام از دیگر توافقات صورت گرفته در این نشست مشترک بود.
نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در خصوص بهره برداری اعضای هیات علمی از تسهیلات حمایتی صندوق گفت: با توجه به جمعیت متمرکز محققان و پژوهشگران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بهره برداری این اعضا از صندوق متناسب نیست.
وی افزود: این صندوق به لحاظ مالی محدودیتی ندارد و هر قدر بتوانید در چارچوب اولویت های تحقیقاتی کشور پروژه هایی ارائه دهید که مصوب شود، حمایت لازم را دریافت خواهید کرد.
ضرغام اظهار کرد: سرمایه هر کشوری سرمایه اجتماعی و انسانی آن کشور است و این دو اساس دارایی فکری هر کشوری را تشکیل می دهد. سرمایه اجتماعی و انسانی اساس تولید ثروت برای اشتغال زایی و کارآفرینی به حساب می آیند.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ادامه داد: در همین راستا متناسب با ظرفیت های پژوهشی بالقوه و بالفعل برنامه های حمایتی متناسبی را تعریف کرده ایم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت ها برای توسعه علم و فناوری بهره ببریم.
ضرغام با بیان این مطلب که بنیاد ملی علم نهادی پیشرو در جهت رساندن ایران به تولید علم و فناوری است گفت: ماموریت این نهاد مدیریت، توانمندسازی و حمایت از تحقیقات به منظور تولید دانش و فناوری راهبردی در جهت تحقق اصل تولید ثروت است و در همین رابطه کادر اعتباری و هزینه های مرتبط با تحقیقات را در اختیار استادان قرار می دهیم.
وی افزود: عرق ملی، مذهبی، علمی و معرفتی توسط استادان عالم و علاقه مند به دانشجویان منتقل می شود و در همین رابطه تاکنون 21 استاد برجسته از دانشگاه های برتر کشور و در رشته های مهندسی انتخاب شده اند که به صورت پایلوت کار را آغاز کرده ایم تا پس از حصول نتیجه این کار در کل مراکز علمی و تمام تخصص ها و رشته ها توسعه پیدا کند.
در این نشست همچنین دکتر نسرین معظمی به ارائه شرح فعالیت ها و عملکردهای اخیر سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران در قالب معرفی سازمان، اعضای هیات علمی، مجموعه آزمایشگاه های مرجع، نهادهای بین المللی طرف عضو سازمان، مجلات تخصصی و پژوهشی، جشنواره بین المللی خوارزمی، مراکز بین المللی حامی جشنواره، آ‍زمایشگاه زمینی ماهواره، معرفی طرح های ملی از جمله طرح میکروالگ، تولید ریزگردها، تکنولوژی نوین آب شیرین کن پرداخت.
معاونان توسعه فناوری و نوآوری، تجاری سازی و انتقال فناوری و جمعی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز در این نشست حضور داشتند.
علمی(1)**1023**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امضا تفاهم نامه همکاری مشترک تجاری، اقتصادی بااکراین