سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نعمتی: کشور در پسابرجام نباید به دامن غرب بیفتد


نعمتی: کشور در پسابرجام نباید به دامن غرب بیفتدفارس/ کاندیدای اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: باید از فضای جدید ایجاد شده برای کشور جهت رفع نیازها استفاده کرد، نه اینکه فضا به گونه‌ای باشد که کشور در دامن غربی‌ها بیفتد.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای برجام و رفع تحریمها گفت: در شرایط پسابرجام باید صادرات متنوع کالاها جایگزین واردات کالاهای مصرفی در کشور شود و اصل بر حمایت از صادرات قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط پسابرجام باید تکیه و تأکید مسئولان امر بر حمایت از تولید داخل و پرهیز از خام‌فروشی باشد تا بتوانیم اقتصاد تولیدمحور و صادرات را مبنای کار خود قرار دهیم و استحکام بنیه درونی اقتصاد کشور نیز با همین دو مسأله (تولید و صادرات) محقق می‌شود.

نائب‌رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس و کاندیدای اصلاح‌طلب مجلس دهم اظهار داشت: فرهنگسازی برای مصرف کالاهای تولید داخل یک ضرورت است و باید به گونه‌ای عمل شود که با افزایش کیفیت تولیدات داخلی مردم به سمت مصرف این کالاها گرایش داشته باشند.

نعمتی خاطرنشان کرد: اساس کار در بحث اقتصاد مقاومتی درون‌زا است و از طریق تولید فراورده‌های دانش‌بنیان می‌تواند این امر محقق شود؛ همچنین باید از فضای جدید ایجاد شده برای کشور جهت رفع نیازها استفاده کرد نه اینکه کشور در دامن غربی‌ها بیفتد.

وی افزود: ما باید اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد لیبرالی متفاوت بدانیم و آنچه که در اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد رعایت عدالت است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است که تحقق این امر مستلزم اجرای اصل 44 قانون اساسی و مشارکت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد است.

کاندیدای اصلاح‌طلب مجلس دهم با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی در حوزه مسائل اقتصادی اظهار داشت: ما باید با بسیج امکانات در حوزه‌های مختلف کار را به گونه‌ای به پیش ببریم که مصرف تولیدات داخل جایگزین کالاهای وارداتی در جامعه شود.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه ملی است و به گونه‌ای نیست که تنها قوه مجریه در قبال آن مسئول باشد، لذا همه قوا باید در کنار هم زمینه را برای تحقق آن فراهم کنند.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
نخستین فیلم از لحظه زلزله در غرب کشور