فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سوء استفاده از کودکان کار و خيابان براي توزيع مواد مخدر


تسنيم/ سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سوءاستفاده از کودکان کار و خيابان در توزيع مواد مخدر، اظهار نظر در خصوص افزايش يا کاهش اين موضوع را نيازمند بررسي اطلاعاتي از جمله ميزان کشفيات مواد مخدر از کودکان زير 15 سال دانست.

پرويز افشار، در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان سوءاستفاده باندهاي قاچاق مواد مخدر از کودکان براي توزيع اين مواد در سطح عرضه اظهار داشت:‌ شکي وجود ندارد که ممکن است تعدادي از کودکان کار و خيابان و کودکاني که در سطح شهر اقدام به دستفروشي مي‌کنند، مورد سوءاستفاده قاچاق مواد مخدر قرار گرفته و مبادرت به خريد و فروش و توزيع مواد مخدر کنند کما اين که خريد و فروش مواد مخدر توسط اين کودکان خياباني در دنيا نيز اثبات شده است.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکيد بر اينکه هنوز آماري مويد افزايش اين موارد در کشورمان و خصوصاً در شهر تهران وجود ندارد، گفت: البته گاهي موارد و يا گزارشاتي مبني بر افزايش سوءاستفاده از کودکان براي انتقال مواد مخدر و يا خريد و فروش اين مواد به دست ما مي‌رسد ولي براي اظهار نظر قطعي در اين خصوص نيازمند يک پايه آماري هستيم که با توجه به مقايسه آمار فعلي و گذشته، بتوانيم به صورت علمي و متقن، اين کاهش و يا افزايش را تاييد کنيم.

وي خاطرنشان کرد: يکي از مبناهاي اين پايه آماري را مي‌توان ميزان کشفيات مواد مخدر از کودکان زير 15 سال در نظر گرفت و با مقايسه اين آمار در سال‌هاي مختلف مي‌توان به بخشي از افزايش يا کاهش روند سوءاستفاده قاچاقچيان از کودکان در انتقال مواد مخدر دست يافت.


ویدیو مرتبط :
عاقبت استفاده از مواد مخدر