ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



صالحی: برای کسب طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ تلاش می‌کنم/ زمانی حضور در پارالمپیک برای من رویا بود


به گزارش خبرگزاری فارس، وب سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت‌وگویی با رمضان صالحی، ملی‌پوش تیم والیبال نشسته ایران انجام داده است. وی در این گفت‌وگو، به عنوان یکی از باتجربه‌ترین ورزشکاران دارای معلولیت ایرانی معرفی شده که تا کنون در سه پارالمپیک حضور یافته و با همراهی تیم ملی ایران موفق به کسب نشان طلای بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن و 2 نشان نقره از پارالمپیک‌های آتن 2004 و لندن 2012 شده است.

در متن این گفتگو آمده است: رمضان صالحی از خطه مازندران، به عنوان یکی از بهترین لیبروهای جهان، تمام تمرکز خود را برای کمک به تیم ملی و دست یافتن به نشان طلای بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو که شایستگی آن را دارد، به کار گرفته است.

صالحی می‌گوید: این روزها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا با همراهی تیم به نشان طلای پارالمپیک 2016 دست یابیم و می‌خواهم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. به تیم ملی کشورم افتخار می‌کنم و حضور ما در 3 پارالمپیک اخیر، نشان دهنده شایستگی تیم ایران است. در پارالمپیک 2012 لندن تیم ایده آلی داشتیم و تاکنون موفق بوده‌ایم خود را در جدول رنکینگ جهانی، در رتبه نخست نگه داریم.

رمضان صالحی در بازی‌های 2012 عنوان بهترین دریافت کننده را به خود اختصاص داد و در مسابقات جام بین قاره‌ای مصر در سال 2013 نیز توانست عنوان بهترین مدافع را از آن خود کند. وی نقش بسزایی در کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2016 از رقابت‌های جهانی لهستان داشت.

ملی‌پوش تیم والیبال نشسته کشورمان خاطر نشان کرد: در مقایسه با گذشته، تیم ایران پیشرفت خوبی در زمینه تکنیکی داشته و معتقدم انسجام و هماهنگی ما نتایج خوبی را در بر خواهد داشت. خدا را شکر می‌کنم که رابطه‌ای دوستانه و حرفه‌ای میان ملی‌پوشان و مربی تیم برقرار است که به لطف خدا در آینده منجر به کسب پیروزی‌های بزرگی خواهد شد.

صالحی افزود: سخت ترین رقابت‌های ما مقابل تیم بوسنی خواهد بود، اما تیم‌های برزیل، آلمان و چین نیز تیم‌های خوبی هستند و با آمادگی بالایی به بازی‌های پارالمپیک 2016 خواهند آمد.

رمضان صالحی، بازیکن 36 ساله تیم ملی ایران، از سال 1994 فعالیت خود را در رشته والیبال نشسته آغاز کرد. او در دوران تحصیل و از طریق مربی ورزشش به فعالیت‌های ورزشی معلولین هدایت شد و پس از 3 ماه تمرین توانست به تیم ملی راه یابد.

او در این خصوص می‌گوید: از کودکی به والیبال علاقه داشتم و همه آرزوی من به بازی در این رشته ختم می‌شد. اولین مسابقاتی که به صورت رسمی در آن حضور داشتم را هرگز فراموش نمی‌کنم. آن زمان 23 سال داشتم و در این سن و سال حضور در پارالمپیک برای من یک رویا و آرزوی بزرگ بود که به آن دست پیدا کرده بودم. بهترین لحظه زندگی من نیز زمانی بود که در بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن، نشان طلا را به گردن آویختم و این بزرگ‌ترین دستاورد من در زندگی بود که به آن افتخار می‌کنم.

رمضان صالحی، اکنون به عنوان یکی از اعضای پرسابقه و شایسته تیم ملی ایران، در تلاش است تا با همراهی دیگر بازیکنان، بار دیگر نشان طلای بازی‌های پارالمپیک را به خانه بیاورد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/D1AC4H


ویدیو مرتبط :
مدال طلای مجید فرزین در وزنه برداری پارالمپیک