سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قصد ترکیه از گلوله‌باران شمال سوریه، نابودی مذاکرات ژنو است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیثم مناع» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که حملات ترکیه به شمال سوریه در راستای به شکست کشاندن گفت‌وگوهای ژنو 3 است.

این معارض سیاسی سرشناس سوریه گفت: در برهه‌ای که می‌توان از طریق تلاش‌های بین‌المللی هرگونه تجاوز نظامی را متوقف کرد، راه حل مسالمت آمیز و گفت‌وگوهای سوری-سوری به نفع منافع ترکیه نیست و به همین دلیل ترکیه قصد دارد آن را به شکست بکشاند.

مناع همچنین تصریح کرد: احتمال می‌رود برخی از کشورها در منطقه گفت‌وگوهای رو به پیشرفت در جهت حل بحران سوریه را به بن بست و شکست بکشانند.

رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه که با هرگونه دخالت نظامی خارجی در این کشور مخالف است، گفت: در شرایطی که تلاش‌های جامعه جهانی برای حل بحران سوریه فرصت مناسبی برای آتش بس است، ترکیه حق ندارد مناطق شمال سوریه را هدف حملات خود قرار دهد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» و پایگاه خبری «النَشره» لبنان، در گزارش‌هایی جداگانه انفجار استانبول و اتهام کردهای سوریه به دست داشتن در این انفجار را مقدمه‌‌چینی ترکیه برای دخالت نظامی و ورود زمینی به سوریه تحلیل کردند.

چهارشنبه‌شب (17 فوریه 2016) بر اثر انفجار بمبی بیش از 28 نفر از شهروندان و نظامیان ترکیه در استانبول کشته شده و شمار زیادی زخمی شدند.

مقامات ترکیه بلافاصله انگشت اتهام را متوجه سوریه کرده و گفتند، عامل این عملیات تروریستی شهروند سوری کُرد و عضو حزب دموکراتیک سوریه بوده است؛ امری که «صالح مسلم» رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه آن را رد کرد.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/U0RDVL


ویدیو مرتبط :
سیل و باران سنگین در شمال شرقی ترکیه