سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل دبیرخانه دائمی ارائه خدمت به زائران اربعین و حرم رضوی در هلال احمر


میزان/ رئیس جمعیت هلال‌ احمر از صدور دستور تشکیل دبیرخانه دائمی ارائه خدمت به زائران اربعین و حرم رضوی خبر داد.

سید امیر محسن ضیائی در شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که اربعین امسال، حرکت بسیار عظیمی شکل گرفته و این خود پیام معناداری به همه جهانیان است، عنوان کرد: هلال‌احمر و همه خدمتگزاران به زائران در اربعین امسال، جزو کسانی بوده‌اند که همواره در خط مقدم ارائه خدمت قرار داشته و کمتر دیده شده و حتی نخواستند که دیده شوند.

صدور دستور تشکیل دبیرخانه دائمی خدمت به زائران

ضیائی با اشاره به این هلال‌احمر یکی از شرکای اصلی حمایت و خدمت به مردم بوده و لذا باید ماموریت هلال‌احمر در خدمت به زائران در سال‌های آینده، جدی‌تر دنبال شود؛ اظهار کرد: بر این اساس لازم است نسبت به پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی ارائه خدمت به زائران در ایامی چون اربعین و سایر مناسبت‌های خاص مانند زائران پیاده حرم رضوی در حوزه دبیرکل اقدام لازم انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت احصاء نقاط قوت و ضعف در ارائه خدمات به زائران و ارسال گزارش مبسوط به مسئولان در این زمینه، خاطرنشان کرد: اربعین امسال نظارت‌های مستقیم و غیرمستقیمی از مبادی مختلف و به‌خصوص مسئولان هلال‌احمر از نحوه خدمت‌دهی به زائران در مسیرهای پیاده‌وری، کربلا و نجف انجام شد که ارزیابی‌ها نشان‌دهنده اوج خدمت‌رسانی در مکان‌های استقرار هلال‌احمری‌ها است.

ارائه خدمت به زائران در تقویم هلال‌احمر ثبت و ماندگار شده است


رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این که ارائه خدمت به زائران در تقویم هلال‌احمر ثبت و ماندگار شده است، گفت: این مهم به تقویم کاری ثابت هلال‌احمر اضافه شده است؛ چراکه اساسا وظیفه هلال‌احمر خدمت‌رسانی در اجتماعات بزرگ و مردمی است و البته خدمت به زائران از افتخارات هلال‌احمر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقدیر از خدمات همه خادمان زائران در اربعین امسال از جمله امدادگران، داوطلبان، سازمان امداد و نجات، مرکز پزشکی حج و زیارت، سازمان داوطلبان، استان‌های در مسیر زائران، استان‌های مرزی، روابط‌عمومی و مدیران جمعیت هلال‌احمر و همه عزیزانی که به نوعی در این حرکت عظیم نقش داشتند، افزود: باید به‌طور ویژه از دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و همه نهادهایی که دوشادوش و با مدیریت هلال‌احمر به زائران خدمت‌رسانی کردند، تقدیر کرد و البته واقع مطلب این است که این خدمات ارزشمند از عهده نهادی مردمی، توانمند و امین مردم، همچون هلال‌احمر برمی‌آید و انتظار هم همین است.

ضیائی با بیان این که هلال‌احمر برای مراسم اربعین امسال پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ای جداگانه به‌منظور ارائه خدمات در صورت رخداد حادثه‌ای احتمالی را انجام داده بود، تصریح کرد: با وجود همه آمادگی‌های هلال‌احمر، خوشبختانه شاهد هیچ بحرانی در اربعین امسال نبودیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پیشاهنگان هلال احمر در خدمت رسانی به مردم زلزله زده