سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



میز و نیمکت‌های نامناسب، عاملی برای بیماری‌های اسکلتی در دانش آموزان


سلامت نیوز:یک متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه رعایت نکردن اصول صحیح نشستن در طولانی مدت سبب تغییر شکل ستون مهره‌ها، کمردرد و بیرون زدگی دیسک‌ مهره‌ها می‌شود، گفت: متناسب نبودن میز و نیمکت‌های دانش آموزان با ابعاد بدن موجب بروز انواع بیماری‌های اسکلتی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا شاکری گفت: میز و نیمکت باید متناسب با جثه دانش‌آموزان باشد و باید نیمکت‌ها استاندارد باشند.وی با بیان اینکه نیمکت باید جای کافی برای تغییر وضعیت داشته باشد تا پای دانش آموز آویزان نباشد، افزود: با گذاشتن پایه‌ای در پایین صندلی، دانش آموز پای خود را بر روی آن قرار داده و فشار به کمر و نشیمنگاه کمتر وارد می‌شود.

این متخصص ارتوپدی، با اشاره به اینکه میزها نباید صاف باشند، تاکید کرد: میزها باید زاویه 10 تا 15 درجه‌ای داشته باشند تا دانش‌آموزان از نظر بینایی مشکلی برایشان پیش نیاید. در صورت امکان از صندلی‌های تک نفره استاندارد استفاده شده و در این صندلی‌ها پشتی تعبیه شده باشد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نباید بیش از 40 دقیقه یکجا نشسته باشند، افزود: متناسب نبودن میز و نیمکت‌های دانش آموزان با ابعاد بدن موجب بروز انواع بیماری‌های اسکلتی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دسته صندلی‌ها متناسب با چپ دست یا راست دست بودن دانش آموزان باشد، گفت: والدین در منزل نیز رعایت استاندارد را داشته و برای دانش آموزان در منزل نیز از میز مطالعه استاندارد استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نشستن بر روی زمین استاندارد نیست و باعث ایجاد مشکلات مختلفی در دانش‌آموزان می‌شود، از نشستن بر روی زمین برای مطالعه و انجام تکالیف خودداری شود .

این متخصص ارتوپدی، با اشاره به توجه نکردن به حالت و وضعیت بدن هنگام نشستن، یادآور شد: رعایت نکردن اصول صحیح نشستن در طولانی مدت سبب بیماری اسکلتی و عضلانی، تغییر شکل ستون مهره‌ها، کمردرد و بیرون زدگی دیسک مهره‌ها می‌شود.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!