سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش و پرورش در مقابل هجمه‌های فرهنگی رسالتی سنگین دارد


به گزارش حوره دولت خبرگزاری فارس شورای آموزش و پرورش تهران بزرگ روز گذشته به ریاست چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران تشکیل جلسه داد.

چاوشی در این جلسه که مسئولیت بررسی و تصمیم‌گیری مسائل مبتلا به آموزش و پرورش را به عهده دارد و براساس قانون شوراهای آموزش و پرورش به طور منظم تشکیل می‌‌شود، گفت: دغدغه‌های رهبری در خصوص مسائل فرهنگی جامعه حائز اهمیت است و آموزش و پرورش در مقابل هجمه‌های فرهنگی رسالتی سنگین برعهده دارد.

وی تصریح‌کرد: آموزش و پروررش باید به طور جدی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های فرهنگی وارد گود شود و تدبیر نماید.

چاوشی آمار نزاع و طلاق را در تهران نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: تعلیمات رسمی آموزش و پرورش با توجه به گسست فاصله خانواده‌ها و سایر بحث‌های تاثیرگذار از آموزش و پرورش تکافوی نیازهای تربیتی نسل جدید را نداشته و باید برای آموزش و نهادینه‌سازی مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی با بهره‌گیری از نگاه‌های علمی اندیشمندان عرصه‌های علوم تربیتی و روانشناسی راه کارهای جدید جستجو شود.

وی اهمیت ورزش‌های همگانی را به خصوص در جدی کردن ورزش صبحگاهی برای دانش‌آموزان یادآور شده آن را در جهت نشاط‌افزایی برای دانش‌آموزان و سلامت آنها مهم دانست و گفت: شاد نگه داشتن دانش‌آموزان به ویژه دختران باعث روئین‌تن شدن روح و جسم آنان در برابر آسیب‌ها می‌شود و اگر روح نوجوانان و جوانان دچار پژمردگی شود زمینه رشد شیوع انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها و آسیب‌ها فراهم می‌شود.

معاون سیاسی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: هدف‌های کلان تربیت و تعلیم، نظیر جمع‌‌گرایی، سلامت و نشاط، قانونمداری و نظم‌پذیری، اتکال به خداوند و اعتماد به نفس احترام به بزرگ‌تر و مسئولیت‌پذیری باید رد مرحله عمل و رفتار در آموزش و پرورش پیاده شود و مربیان شایسته‌ باید نقش الگوهای عینی را با هنر نفوذ در دل‌های نسل جدید برعهده گیرند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدار ریاست آموزش و پرورش ناحیه 7 و آقای لشگری رئیس سازمان میراث فرهنگی