علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کشف پروتیینی که به بازسازی لوزالمعده و تولید انسولین کمک می کند


به گزارش گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان در موسسه تحقیقاتی بیمارستان اوتاوا در کانادا، متوجه شدند که پروتیین CAMP توسط همان سلول های لوزالمعده مولد انسولین ترشح می شود.
محققان در جریان یک مطالعه با استفاده از این پروتیین برای درمان موش ها متوجه شدند که این پروتیین به تولید انسولین در لوزالمعده کمک می کند.
گرچه محققان موسسه تحقیقاتی بیمارستان اوتاوا اساسا در زمینه دیابت نوع یک تحقیق می کردند، اما گفتند که تازه ترین یافته درباره تاثیرات پروتیین CAMP در لوزالمعده می تواند به درمان بیماران مبتلا به هر دو نوع دیابت نوع یک و دو کمک کند.
CAMP از خانواده پلی پپتیدهایی است که در سلول های ایمنی که باکتری را از بین می برند، یافت می شود.
نتیجه مطالعه قبلی حاکی از نقش احتمالی پروتیین CAMP در ابتلا به دیابت نوع بود، اما چگونگی آن مشخص نبود.
دکتر اسکات از محققین دانشگاه اوتاوا گفت: ما به جستجوی این پروتیین در بخش های مختلف بدن پرداختیم و طبق انتظار، سطوح بالایی از آن را در بافت های روده که در معرض باکتری قرار داشتند، پیدا کردیم.
وی افزود: با این وجود، آنها این پروتیین را در لوزالمعده نیز یافتند که کاملا متحیر کننده بود زیرا لوزالمعده نوعا در معرض باکتری نیست.
دکتر اسکات ادامه داد: مطمئنا ما هنوز پاسخ تمامی سوال ها را نداریم اما یافته های ما امکان ابداع درمان جدید برای هر دو نوع دیابت نوع یک و دو را نشان می دهد.
محققان در جریان این مطالعه که در مجله Diabetes منتشر شد، متوجه شدند که بیان ژن CAMP در موش های مستعد به دیابت کمتر است و تزریق پروتیین CAMP به موش های مستعد ابتلا به دیابت، علائمی را از افزایش بازسازی در لوزالعمده و تغییر به سمت باکتری مفیدتر در روده نشان داد.
هر چند نتایج این مطالعه نوید بخش است، اما محققان می گویند که لازم است برای درک بهتر ارتباط میان CAMP و بازسازی لوزالمعده و نیز چگونگی تبدیل این علم به یک درمان قابل استفاده، تحقیقات بیشتری انجام شود.
علمی**2038**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولید انسولین