ادعای روزنامه ترکیه: قاتل خلبان روسی بازداشت شده است


روزنامه حریت ترکیه روز پنجشنبه مدعی شده قاتل خلبان هواپیمای سوخو-24 روسیه که ترکیه چند ماه پیش آن را در حال پرواز بر فراز سوریه ساقط کرد، در یکی از شهرهای ترکیه دستگیر شده است.

ادعای روزنامه ترکیه: قاتل خلبان روسی بازداشت شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌ حریت ترکیه روز پنجشنبه ادعا کرده فردی که مطابق ادعاها چند ماه پیش خلبان هواپیمای سوخو - 24 ساقط‌ شده روسیه در مرز سوریه را به قتل رساند، دستگیر شده است.

«حریت» گزارش داده «آلپ‌ارسلان چلیک»، ملی‌گرای افراطی ترکیه (و طبق برخی روایت‌ها ترکمن سوری‌تبار) که آذرماه سال گذشته پس از شلیک جنگنده‌های ترکیه به سوخو-24 روسیه، یکی از دو خلبان این هواپیما را به قتل رسانده بود، چهارشنبه شب در رستورانی در شهر «ازمیر» دستگیر شده است.  

این روزنامه به دلایل دستگیری وی اشاره‌ای نکرده، اما گفته او همراه با 13 نفر دیگر دستگیر شده است. 

ترکیه سوم آذرماه سال گذشته یک فروند جنگنده روسیه را با ادعای نقض حریم هوایی ساقط کرد. روسیه می‌گوید جنگنده‌های ترکیه به هواپیمای یاد شده در حال پرواز بر فراز سوریه شلیک کرده‌اند. 

 هر دو خلبان روسیه موفق شده بودند با چتر نجات از هواپیمای آسیب دیده خارج شوند؛ با این حال «سرگئی رومیانتسف»، سرگرد نیروی هوافضای روسیه با شلیک گلوله «آلپ ارسلان چلیک» جانش را از دست داد. 

در آن زمان گمانه‌زنی‌هایی درباره ملیت «آلپ‌ارسلان چلیک» مطرح شده بود. در حالی که برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که او ترکمن سوری‌تبار است، راشاتودی روسیه گزارش داد او ملی‌گرای افراطی اهل ترکیه است. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصاویری از خلبان کشته شده روسی در ترکیه