سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش همسرآزاری در آذربایجان شرقی


محسن ارشد زاده روز پنجشنبه در گردهمایی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان، از ثبت 674 مورد بدرفتاری در شش ماهه نخست سال 94 در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر افزایش 30 درصدی است.
وی با اعلام اینکه در شش ماهه امسال 297 مورد کودک آزاری در استان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است، گفت: در همین مدت 144 مورد سالمندآزاری در استان گزارش شده است.
ارشد زاده با بیان اینکه 70 درصد از موارد کودک آزاری در محیط خانه روی می دهد و اغلب این کودکان در خانواده هایی زندگی می کنند که از لحاظ اقتصادی در شرایط نامناسبی به سر می برند، افزود: دختران بیش از پسران در معرض خشونت قرار دارند و بیشترین علل و انگیزه بدرفتاری ها ، اختلافات خانوادگی و والدین است.
وی گفت: بیشترین موارد اعمال خشونت از سوی مردان، پدر و یا شوهر رخ می دهد و در گروه های سنی 5 تا 9 ساله و همچنین 10 تا 14 ساله بیشترین پراکندگی را شاهد هستیم.
ارشدزاده با اعلام اینکه 95 درصد از کودک آزاری ها از سوی پدر، مادر، ناپدری و نامادری رخ می دهد ، گفت: موارد عمده ای که در ایران به عنوان کودک آزاری تلقی می شوند شامل تنبیه بدنی، خشونت جسمی یا فیزیکی، خشونت عاطفی، روانی و بی توجهی و غفلت نسبت به کودکان است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، مسائل اقتصادی و فقر را عامل عمده این خشونت ها عنوان کرد.
وی با اشاره به آمار دختران فراری و کودکان خیابانی گفت: در شش ماهه اول سال 93 پنج مورد دختر فراری داشتیم که این رقم امسال به 12 مورد افزایش یافته است.
ارشد زاده همچنین با اعلام اینکه در شش ماهه اول سال 93 تعداد 29 مورد و در سال جاری 28 مورد معلول آزاری در استان گزارش شده است، اظهارکرد:کودکان معلول ذهنی شامل بیماری های مزمن روانی، کودکان بیش فعال و کودکانی که دچار شب ادراری هستند که بیشتر از طرف والدین مورد آزار قرار می گیرند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس گزارش های شورای پیشگیری از جرائم آذربایجان شرقی ، این استان از نظر رفتارهای خشن منجر به ضرب و جرح ، رتبه نخست کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه تبریز جزو پنج شهر نخست کشور در زمینه سکونتگاه های غیررسمی است، اظهار کرد: بیشترین آسیب های رفتاری موجود در استان نیز مربوط به این سکونتگاه ها است.
3071/518

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار استاندار آذربایجان شرقی با رئیس جمهور آذربایجان