علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



وزارت علوم به قرارداد شبکه علمی پایبند نیست/ ارائه پیشنهاد جدید


علیرضا صیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دلایل اجرایی نشدن شبکه علمی کشور در حوزه زیرساخت های فنی اظهار داشت: در دولت قبل، تفاهم نامه ای ۳ جانبه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم و شرکت مخابرات منعقد شد که موضوع نصب تجهیزات برای راه اندازی شبکه علمی کشور، باید توسط مخابرات انجام می شد.

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت مخابرات استان تهران به تامین و نصب تجهیزات مورد نظر در برخی مراکز مخابراتی اقدام کرد که در این راستا ۱۷ دانشگاه از طریق این شبکه در تهران متصل شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: اما در دولت یازدهم و پس از تغییرات مدیریتی در وزارت علوم، این پروژه ملی تداوم نیافت.

وی با بیان اینکه وزارت علوم به قرارداد گذشته پایبند نیست خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال مذاکره برای اجرای ادامه این پروژه هستیم چرا که از لحاظ زیرساختهای فنی، شبکه تا حدودی اجرایی شده است اما وزارت علوم تاکنون هزینه های انجام شده را متقبل نشده است.

صیدی تاکید کرد: پیشنهاد داده ایم که وزارت علوم به تفاهم نامه قبلی، الحاقیه ای بزند تا این پروژه باردیگر آغاز به کار کرده و سایر مراکز علمی پژوهشی را به شبکه متصل کند.

طبق برنامه پنجم توسعه باید بیش از ۲۵۰۰ نقطه دانشگاهی و پژوهشی تا پایان این برنامه به شبکه علمی کشور بپیوندند اما شواهد نشان می دهد که این شبکه تاکنون راه اندازی نشده است.


ویدیو مرتبط :
تجمع اعتراضی دانشجویان شمسی پور مقابل وزارت علوم از شبکه ماهواره ای تلویزیون ملی ایران