علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مسابقه نور ابن هیثم، حرکت به سمت تحول علمی در دانش آموزان


مسابقه نور ابن هیثم، حرکت به سمت تحول علمی در دانش آموزانایرنا/ رئیس اتحادیه معلمان فیزیک ایران گفت: مسابقه نورابن هیثم با شرکت کردن دانش آموزان از تمام نقاط کشور توانسته تحول بزرگی در سطح علمی دانش آموزی ایجاد کند و یک رنسانس و تجدید فعالیت علمی خاص در کشور به وجود آورده است.
اسفندیار معتمدی با اشاره به حرکت جوامع اسلامی در عرصه علم و فناوری اظهار داشت: پس از 8 قرن خواب آلودگی و دور بودن از فعالیت فرهنگی و علمی، امروز با تحرک خوبی روبرو هستیم و این ابتدای راهی است که در قرن پنجم دوران شکوفایی علم و فرهنگ شاهد بودیم. اگر چه پس از گذشت دوران رکود آن فرهنگ و تمدن، نتوانستیم در مطالعه طبیعت، پیشرفت های لازم را داشته باشیم اما خوشبختانه در قرن اخیر، در برخی کشورهای اسلامی، فعالیت های علمی شروع شده است.
وی ادامه داد: از طریق آشنایی با فعالیت های علمی در دهه های اخیر، توانستیم افرادی تربیت کنیم که با روش های علمی آشنا شده و عملا به شناسایی طبیعت مشغول هستند. البته در بین جوانان و کودکان، آموزش روش رسیدن به علم نیز در حال انجام است.
معتمدی با اشاره به تاثیر تشویق جوانان و دانشمندان در رشد و توسعه علم و فناوری گفت: اعطای جوایز علمی، در به وجود آوردن فضای علمی اهمیت بسیاری دارد.
رئیس اتحادیه معلمان فیزیک ایران در ادامه به جایزه مصطفی(ص) اشاره کرد و بیان داشت: جایزه مصطفی(ص) یک دوره برگزار شده است و البته می تواند جهان اسلام را در علم و فناوری بیشتر به یکدیگر نزدیک کند و ارتباطات علمی بین این کشورها را توسعه دهد. به طور کلی می تواند جهان اسلام را در یک حرکت عمومی و کلی و همه جانبه به سوی علم و توسعه همراهی کند.
وی ادامه داد: تاثیر جایزه مصطفی(ص) در عرصه دانش آموزی نمایان شده است، به گونه ای که نوجوانان بسیاری برای شرکت در کار علمی ترغیب شده اند و این موضوع اثر فوق العاده ای می تواند داشته باشد چرا که آغاز راه آن ها در آینده است.
رئیس اتحادیه معلمان فیزیک ایران با بیان اینکه مسابقه نور ابن هیثم تاثیرات فراوانی در بین دانش آموزان داشته است، تصریح کرد: مسابقه نور ابن هیثم در سطح مدارس کشور حتی در نقاط دوردست، فعالیت و انگیزه زیادی ایجاد کرده است و یک تحول و تجدید فعالیت علمی خاص در کشور به وجود آورده است. آثار این مسابقه در تمام مدارس و دانش آموزان کشور قابل مشاهده است و این موضوع نویدبخش فردایی است که کودکان و نوجوانانی که امروز به ساخت فیلم های علمی همت گماشتند، در آینده بتوانند به کارهای بزرگتری دست بزنند.
معتمدی در پایان یادآور شد: ابتکار اینکه بتوان دانش آموزان و رده سنی نوجوان را بر اساس نامگذاری سال نور، به فعالیت های علمی گروهی وارد کرد، اقدام مهمی بوده و کمتر در سطح جهان دیده شده است و توانسته تحول خوبی در عرصه علمی دانش آموزان کشور ایجاد کند.
'مسابقه دانش‌آموزی نور ابن‌هیثم' توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) به منظور ارتقاء سطح نوآوری و خلاقیت نسل نوجوان و الگوسازی از شخصیت‌های علمی جهان اسلام اجرا شده است و اختتامیه این مسابقه با تقدیر از 200 دانش آموز برجسته در 17 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم