توضیحات دانشگاه هنر اصفهان درباره ممانعت ورود دانشجویان به خوابگاه


معاون دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان گفت: اگر دانشجویی پشت در خوابگاه بماند باید پاسخگو باشیم اما با پیگیری هایی که از جانب معاونت دانشجویی صورت گرفت ظرفیت کافی برای اسکان 90 دانشجویی که قبلا در خوابگاه زمرد ساکن بودند در خوابگاه های دیگر فراهم شده است.

مجتبی عطارزاده در پی اعتراض دانشجویان یکی از خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه هنر اصفهان مبنی بر ممانعت مسؤلان برای ورود به این خوابگاه، در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر عطار زاده با بیان اینکه دانشگاه هنر فاقد خوابگاه ملکی است و به ناچار برای اسکان دانشجویان باید با خوابگاه داران مورد تایید شورای نظارت بر خوابگاه های غیردولتی قرارداد منعقد کند، اظهار کرد: حکم توقیف اموال خوابگاه دار خوابگاه خودگردان زمرد به دلیل مشکل مالی صادر شده و از آنجایی که طرف قرارداد این خوابگاه‌دار، دانشگاه هنر بود، لذا مال باخته دانشگاه هنر را معرفی کرده که می تواند کمک کند تا مال از کف رفته او از رهگذار اقدامات قانونی دادگستری احیا شود.

وی افزود: ازاین رو دو ماه قبل حکمی برای دانشگاه هنر صادر شد که طبق آن دانشگاه موظف بود هزینه ای که متعهد بود به خوابگاه زمرد پرداخت کند، به حساب دادگستری واریز شود. بعد از این اتفاق خوابگاه دار خوابگاه زمرد هم متقابلا به بهانه این موضوع که هیچ مبلغی به حسابش واریز نشده به صورت یک طرفه قرارداد همکاری با دانشگاه هنر را فسخ کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه به رغم تمام تلاش های دانشگاه و اینکه ایشان حق فسخ قرارداد را به صورت یکجانبه نداشتند، اما این اتفاق افتاد، توضیح داد: اگر دانشجویی پشت در خوابگاه بماند ما باید پاسخگو باشیم اما با پیگیری های که از جانب معاونت دانشجویی صورت گرفت ظرفیت کافی برای اسکان همه 90 نفر دانشجویی که قبلا در خوابگاه زمرد واقع در خیابان مهرداد ساکن بودند در خوابگاه های دیگر فراهم شده است.

عطارزاده با بیان اینکه صاحب خوابگاه خودگردان زمرد قبل از عید به ما اعلام کرد که از روز 14 فروردین که فعالیت آموزشی دانشگاه ها آغاز می شود پذیرای هیچکدام از دانشجویان دانشگاه هنر نخواهد بود، خاطر نشان کرد: قبل از عید پیگیر بودیم که در صورت عملیاتی شدن این تهدید، دانشجویان ما بدون سرپناه نمانند. از این رو با امکاناتی که داشتیم و با همکاری خوابگاه داران دیگری که ظرفیت خالی داشتند؛ هماهنگی های لازم را انجام دادیم که در نتیجه آن تعدادی از دانشجویان تاکنون ثبت نام غیرحضوری انجام دادند.

وی با تکذیب خبر پشت در خوابگاه ماندن دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان گفت: تلاش کردیم هیچ کدام از دانشجویان بدون سرپناه نباشند. با سنجشی که انجام دادیم متوجه شدیم، ظرفیت خوابگاه ها تکافوی نیاز دانشجویان خوابگاه زمرد را دارد. بعید می دانم کسی نگرانی از بابت اسکان داشته باشد مگر اینکه از نظر امکان دسترسی راحت به فضای آموزشی نگران باشند که این موضوع از توان ما خارج است. این خوابگاه ها یکی در خیابان شیخ بهایی و دیگری در خیابان آمادگاه قرار دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: پیگیری های حقوقی مربوطه را انجام می دهیم، اما این مساله زمانبر است و دانشگاه مصرانه پیگیر است تا به دلیل حق و حقوقی که از دانشجویان تضییع شده طلب خسارت کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رقص بسیار زیبای دانشجویان در خوابگاه -دانشگاه ارومیه