سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه


تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه تسنیم/ سنای فرانسه به‌اتفاق آرا طرح تمدید سه‌ماهه وضعیت فوق‌العاده در این کشور را تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سنای فرانسه در روز سه‌شنبه با 316 رأی موافق در برابر 28 رأی مخالف با تمدید وضعیت فوق العاده که از اواخر ماه می در این کشور اعلام شده، موافقت کرده است.

مجمع ملی فرانسه نیز احتمالاً سه‌شنبه آینده به این طرح رأی مثبت خواهد داد. قانون مربوط به وضعیت فوق العاده در فرانسه مربوط به سال 1955 میلادی است و نوامبر گذشته اصلاحاتی در آن صورت گرفته و به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری داده تا در انجام عملیات‌های جستجو و ممانعت از تجمعات گروهی و بازداشت خانگی افراد مظنون از این اختیارات استفاده کند.

نخست وزیر فرانسه خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور شده است تا بر اساس آن محدودیتی را برای اعلام حالت فوق العاده در فرانسه اعمال کند.

وضعیت فوق العاده در فرانسه که پس از حملات تروریستی نوامبر در پاریس اعلام شده، 26 فوریه یعنی جمعه 2 هفته آینده، منقضی خواهد شد.

اتحادیه حقوق بشر فرانسه اعلام کرد که از دادگاه عالی این کشور خواسته است تا حالت فوق العاده را پایان دهد چرا که ادامه این وضعیت دیگر توجیهی ندارد و به‌ضرر آزادی‌های مدنی شهروندان فرانسوی است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
وضعیت اضطراری در فرانسه به چه معناست؟