سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پوشش 5 میلیون دانش‌‌آموز در برنامه‌های کانون پرورش فکری نوجوانان/ آموزش 7 زبان خارجی در کانون زبان ایران


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در گردهمایی معاون پرورشی و فرهنگی و مسئولان کانون سراسر کشور اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب، فیلم، تئاتر کودک، اسباب‌بازی، نوشت افزار، مراکز سیار، کاردستی، سفالگری، نقد کتاب و بسیاری موارد دیگر فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه فیلم خاطرنشان کرد: کانون شروع کننده فیلم کودک کشور بوده است و سینمای ایران در دنیا با سینمای کودک شناخته شد و مبدع آن نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

حاجیان زاده با اشاره به موضوع اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده در کانون اشاره و خاطرنشان کرد: کانون تولیدات و نقش نظارت راهبردی در حوزه اسباب‌بازی را به عهده دارد و شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز در کانون تشکیل شده است تا در خصوص ساماندهی اسباب‌بازی، طرح‌هایی ارائه دهد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه نوشت‌افزار نیز لوازمی را متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی تولید می‌کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: اکنون 940 مرکز فرهنگی و هنری در کشور داریم که 116 مرکز سیار در روستاها و مناطق مرزی هستند و این یک ظرفیت ویژه در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان که نارسایی‌های مانند نابینایی دارند فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم، عنوان کرد: اکنون 16 مرکز فراگیر مخصوص خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان با نارسایی‌های مختلف داریم که تا پایان سال این مراکز در تمام استان‌ها فعال خواهند شد.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه 42 فعالیت در کانون انجام می‌شود گفت: تمام فعالیت‌ها با دو رویکرد اصلی که تقویت حوزه تفکر و شکوفایی استعدادها و مهارت‌هاست، پیگیری می‌شود.

وی در خصوص آموزش زبان‌های خارجی در کانون تصریح کرد: 7 زبان مختلف در کانون زبان ایران آموزش داده می‌شود و امیدواریم خواسته مقام معظم رهبری در خصوص زبان‌های خارجی را در کانون زودتر پیگیری کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: می‌توانیم انحصار در زبان انگلیسی را با استفاده از کانون زبان ایران تعدیل کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند دیگر زبان‌ها را در کانون زبان ایران بیاموزند.

وی با بیان اینکه امروز 5 میلیون دانش‌آموز و مخاطب را در کشور پوشش می‌دهیم، اظهار کرد: 2.5 میلیون مخاطب در کانون‌های فراگیر، یک میلیون و 300 هزار نفر در کانون‌های زبان و مابقی هم در دیگر برنامه‌های  کانون حضور دارند.

حاجیان‌زاده در پایان با اشاره به همکاری کانون و آموزش و پرورش گفت: 16 تئاتر با مفاهیم کتاب‌های درسی تولید شده است و در مدارس به نمایش گذاشته شده است و با دانشگاه فرهنگیان و در حوزه زبان انگلیسی و زبان‌های خارجی نیز با ‌آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی دوتا از اعضای کانون پرورش فکری