سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چیپی که دید کامپیوتری هوشمند را به دوربین های حرارتی می آورد


تا سال ها شرکت هایی نظیر آئودی و BMW از دوربین های حرارتی FLIR Systems در محصولات خود بهره می گرفتند تا به نوعی دید در شب راننده ها را ارتقاء دهند. روز گذشته این شرکت از نسل تازه تکنولوژی تصویر برداری حرارتی خود به نام Boston Camera Core پرده برداشت.

این محصول از چیپ  Myriad 2 شرکت Movidius بهره می برد؛ همان واحد پردازنده تصویری که قابلیت های خودکار این دوربین ها و دید کامپیوتری جدیدترین پهپاد شرکت DJI به نام فانتوم 4 را به ارمغان می آورد.

به لطف این تراشه، جدیدترین نسل خودروها به امکان دید در شب در کنار قابلیت های حرکت خودکار دست پیدا می کنند و می توانند در زمان مواجه شدن با موانع تصمیماتی هوشمندانه بگیرند.

جف فرنک معاون ارشد بخش استراتژی جهانی محصولات FLIR در همین رابطه گفت: محصول جدید حدودا یک دهم نسل قبلی اش است و وزن آن نیز از یک پنجم آن تجاوز نمی کند. در مورد انرژی مصرفی دستگاه هم باید بگوییم که نصف میزان مصرف مدل قبلی است.

چنین تفاوت ها اثرات بسیار مهمی روی کاربرد این قطعات در محصولاتی نظیر پهپادها دارند و برای نمونه می توانند عمر باتری، زمان پرواز و برد آنها را بهبود دهند. علاوه بر این، ارائه چنین سیستمی می تواند به تولید محصولاتی با ابعاد کوچک تر با قابلیت تصویربرداری حرارتی بیانجامد که پیشتر غیرممکن می نمود.

او در ادامه گفت: تحلیل دقیق اطلاعات که به واسطه Myriad 2 امکان پذیر می شود می تواند به بیشتر شدن حجم اطلاعات مفید تولیدی توسط دوربین بیانجامد و قابلیت های آن را از ارائه محتوای ویدئویی دیجیتال به دنبال نمودن اشیاء، تشخیص حیوانات و انسان ها و بهبود قابل توجه پویایی تصاویر ارتقاء دهد.

چیپ Movidius در واقع سیستمی است که روی یک حسگر قرار گرفته و می تواند فرصت های قابل توجهی را پیش روی دوربین های FLIR قرار دهد و در مواردی که به سرعت بالا در پاسخگویی نیاز است می توان از آنها بهره گرفت.

Remi El-Ouazzane مدیرعامل Movidius هم در این باره گفته است: به لطف این هوش، بسیاری از فرایندهای تحلیلی روی خود حسگر انجام می گیرند و تنها بخش اندکی از داده ها از طریق شبکه با دیگران به اشتراک گذاشته خواهد شد.

طبق گفته وی، علاوه بر بهبودهایی که در پهنای باند این محصول ایجاد گردیده، عملکرد شبکه عصبی روی منبع حسگر نیز سرعت بیشتری یافته که این مساله نقش به سزایی در کم شدن تاخیر پاسخگویی و همچنین فرایندهای آنی در حوزه هایی نظیر خودرو، پهپاد و دوربین های امنیتی دارد.

البته اضافه شدن چیپ Movidius به دوربین های حرارتی قابلیت های فوق العاده را به آنها اضافه کرده است اما باید دید که در صورت کاربرد این تراشه در تلفن های همراه چه اتفاقی رخ خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
با تصویربردار حرارتی HemaVision مجهز به دید کامپیوتری