سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



العبادی: هیچ نیروی خارجی که با تروریسم در عراق بجنگد وجود ندارد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عراقی، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار با فرانک والتر اشتانمایر وزیر خارجه آلمان و هیئت همراه او که به این کشور سفر کرده اند، بر اهمیت متوقف ساختن ورود تروریستها به عراق تاکید کرد و خواستار حمایتهای بیشتر جامعه جهانی در امر تسلیح و  آموزش نیروهای عراقی و پشتیبانی هوایی شد.

العبادی در این دیدار با بیان اینکه روابط بین کشورش و آلمان روابطی دیرینه است گفت: تروریسم جهان را تهدید می کند و آلمان هم از این تهدید دور نیست.

وی با اشاره به پیروزی های نیروهای عراقی علیه تروریسم تکفیری در عراق تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی که با تروریسم در خاک عراق بجنگد وجود ندارد.

نخست وزیر عراق افزود: ما خواستار حمایتهای بیشتر جامعه جهانی در امر تسلیح، آموزش نیروهای عراقی و پشتیبانی هوایی هستیم.

العبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه داعش با آزادی کامل از مرزهای عراق و سوریه عبور می کند، بر اهمیت متوقف ساختن ورود تروریستها به عراق تاکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین با تاکید بر اهمیت متوقف ساختن قاچاق نفت از سوی گروه تروریستی داعش که بیشتر آن از طریق ترکیه صورت می گیرد اظهار داشت: ما با طرف ترکیه ای درباره این موضوع گفتگو کرده ایم و آنها نیز وعده هایی در این زمینه به ما داده اند و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قطعنامه ای درباره این موضوع دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه با بیان اینکه ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق امری رد شده است و بدون اطلاع و موافقت دولت عراق صورت گرفته است گفت: ما این امر را تجاوز به حاکمیت خود می دانیم و ترکیه باید هرچه سریع تر نیروهای خود را از خاک عراق خارج کند.

العبادی همچنین از آلمان به دلیل مشارکت در بازسازی مناطقی که داعش آن را ویران کرده قدردانی کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از عراق در نبرد علیه گروههای تروریستی تاکید کرد.

وی همچنین از پیروزهای نیروهای عراقی علیه تروریسم و آزادسازی حدود یک سوم مناطقی که داعش آن را اشغال کرده و تلاشهای العبادی برای اصلاحات و مبارزه با فساد و آشتی تمجید کرد.

وزیر خارجه آلمان که صبح امروز وارد بغداد پایتخت عراق شد اظهار داشت، حفظ ثبات عراق مانند تلاش برای یافتن یک راهکار برای بحران سوریه، اهمیت دارد. آلمان در دوران واقعا دشوار و آشفته در کنار عراق خواهد بود. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدار حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با آیت الله هاشمی