سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مادران بايد چه صبحانه‌اي براي فرزندانشان آماده کنند؟


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 13:00

مادران بايد چه صبحانه‌اي براي فرزندانشان آماده کنند؟

مهرخانه/ کودکان همچنين چون در حالت رشد، آموختن و آموزش سريع هستند، با مصرف نکردن صبحانه اغلب دچار مشکلات يادگيري مي‌شوند. از اين رو، لازم است مادران نسبت به مصرف صبحانه کودکان و نوجوانان دقت لازم را بعمل آورند.
مصرف صبحانه براي دانش‌آموزان و نوجوانان که در مرحله رشد به سر مي‌برند، لازم و ضروري است.
20 درصد از موادغذايي مصرفي روزانه در صبحانه تأمين مي‌شود. کارشناسان تغذيه معتقدند صبحانه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، زيرا در صبح بعد از يک ناشتايي طولاني بدن نيازمند دريافت موادي است که بتواند قند مازاد موجود مغز را از چرخه خارج کند و با توجه به برنامه‌ريزي بدن و مغز در صبح براي فعاليت در يک روز کاري و انجام وظايف مربوط به انديشه و توانايي جسمي، مصرف صبحانه و ترکيب آن بسيار مهم است.
بيشترين ترکيب در صبحانه مربوط به گروه‌هاي غلات و لبنيات بوده و بيشترين منابع دريافتي انسان در صبحانه عبارتند از: شير، نان، پنير، کره و ...که براي تنوع بخشيدن به صبحانه، ترکيب آن با مواد ديگري از جمله خرما، تخم مرغ، سبزيو... لازم است.
مصرف صبحانه در تأمين نيازهاي کلي بدن بسيار مؤثر است. صبحانه و ميل کردن آن علاوه بر نقش تأثيرگذار در سلامت، ترميم و رشد، مهم‌ترين اثر را در تمرکز انسان دارد و افرادي که صبحانه مصرف نمي‌کنند توانايي ذهني و فکري کامل را ندارند. کودکان همچنين چون در حالت رشد، آموختن و آموزش سريع هستند، با مصرف نکردن صبحانه اغلب دچار مشکلات يادگيري مي‌شوند. از اين رو، لازم است مادران نسبت به مصرف صبحانه کودکان و نوجوانان دقت لازم را بعمل آورند.
مصرف صبحانه براي دانش‌آموزان و نوجوانان که در مرحله رشد به سر مي‌برند، بسيار لازم و ضروري است. براي موفقيت هر چه بيشتر دانش‌آموزان در دوران تحصيلي اولين اموري که معمولاً به فکر والدين مي‌رسد، انتخاب مدرسه مناسب و آماده‌سازي امکانات خوب، و همينطور انتخاب معلمان و همکلاسي‌هاي خوب براي فرزندانشان است و ممکن است کمتر به فکر مسئله تغذيه مناسب براي کودکانشان باشند.
برخي از مناسب‌ترين موادغذايي براي مصرف در وعده غذايي صبحانه که مي‌تواند مورد توجه مادران قرار گيرد، عبارتند از:
1. انواع نان:
بهترين نوع نان براي صبحانه نان‌هاي سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان‌هاي تيره فانتزي است. اين ماده غذايي جزء اصلي صبحانه است که با تأمين کربوهيدرات روزانه تا حدودي انرژي مورد نياز فرد را تأمين خواهد کرد.
2. نوشيدني‌هاي مناسب براي صبحانه، شير و آبميوه‌هاي طبيعي بدون قند اضافي هستند. بهتر است چاي صبحانه را شيرين نکنيد و اگر خيلي دوست داريد چاي شيرين بخوريد چاي را با عسل و يا مقدار خيلي کمي شکر شيرين کنيد. بهتر است از قندهاي طبيعي مثل عسل و خرما استفاده کنيد.خوردن موادقندي به خصوص قندهاي ساده براي صبحانه توصيه نمي‌شود، چون مصرف موادقندي باعث افزايش موقتي قند خون شده و بعد از آن احساس خستگي به شما دست مي‌دهد، بنابراين ترجيحاً مقدار قند و شيريني‌ها را در برنامه غذايي‌تان به حداقل برسانيد.
3. عسل: اين ماده‌ غذايي در گروه قندها جاي مي‌گيرد و بر مربا ارجحيت دارد، اما نبايد در خوردن آن زياده‌روي کرد.
4. پنير: يکي از مواد پر پروتئين صبحانه پنير است و از نوع کم‌نمک و کم‌چرب آن توصيه مي‌شود. شما مي‌توانيد پنير را با ماده غذايي ديگري مانند کنجد، گردو و حتي سبزيجات معطر طعم‌دار کنيد.
5. گردو: يکي از اجزاي چرب صبحانه گردو است. خوردن اين مغز که سرشار از اسيدهاي چرب امگا3 است حتي براي افرادي که کلسترول بالايي دارند نيز مفيد است. پس حداقل 2 عدد گردو در صبحانه بخوريد.
6. کره و خامه: يکي ديگر از اجزاي پر کالري صبحانه است که اسيدهاي چرب موجود در آن از نوع اشباع‌ هستند. از آنجاکه کره مي‌تواند کلسترول خون را افزايش دهد، مصرف آن براي کودکان و نوجوانان و نيز افراد بزرگسال که فعاليت بدني زياد دارند و مبتلا به کلسترول بالا نيستند، توصيه مي‌شود.
7. تخم ‌مرغ: يکي ديگر از مواد پروتئيني صبحانه تخم ‌مرغ است که آن را به صورت آب‌پز، عسلي، نيمرو و املت ميل مي‌کنند. نوع آب‌پز آن براي کساني که محدوديت دريافت انرژي دارند توصيه مي‌شود و بهتر است از نوع عسلي آن صرف‌نظر شود، زيرا امکان آلودگي به ميکروب در آن بالاست؛ نوع نيمرو و املت آن به دليل سرخ شدن در روغن براي افرادي که کمبود وزن دارند بهتر است.
8. عدسي: اين منبع پروتئين گياهي يکي از غذاهاي تنظيم‌کننده قند خون در صبحانه به حساب مي‌آيد که برخي آن را با سيب‌زميني و کره و برخي به تنهايي ميل مي‌کنند. يک کاسه عدسي جايگزيني مناسب براي پنير يا تخم‌مرغ است.
9. ميوه و سبزي: مصرف ميوه‌هاي تازه مثل سيب و پرتقال به دليل داشتن فيبر و ويتامين C براي صبحانه مناسب هستند. مصرف آب پرتقال به همراه شير مي‌تواند باعث افزايش جذب کلسيم موجود در شير شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
تبلیغ صبحانه آماده Golden Grahams