سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابراز خرسندی آیت‌الله صافی گلپایگانی از برنامه‌های تربیتی در زندان‌ها/تأکید آیت‌الله وحید خراسانی بر حفظ حقوق خانواده زندانیان


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر به همراه جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار مدیران سازمان زندان‌ها گفت: زندان در آموزه‌های اسلامی محلی برای تربیت افراد است لذا دستورات دین در خصوص زندانیان و همچنین خانواده‌های آن‌ها باید به طور کامل اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌های زندانیان حکم امانت دارند و باید از آن‌ها مراقبت کرد، افزود: باید حقوق خانواده زندانیان به طور کامل رعایت شود، مبادا با زندانی شدن سرپرست، خانواده دچار آسیب شود.

آیت‌الله خراسانی در ادامه تصریح کرد: اجرای کامل دستورات دین تنها راه مبارزه با فساد در جامعه است و از این رو تأمل در آیات قرآن و اجرای دستورات آن باید به طور کامل در زندگی روزانه همه ما قرار گیرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر حق‌الناس گفت: حقوق زندانیان مصداق حق‌الناس است و سعی کنید در برخورد با زندانیان این موضوع را مدنظر داشته باشید، چرا که آن‌ها آسیب دیده هستند و باید کمک کنید تا دوباره به جامعه بازگردند.

همچنین آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در دیدار با مدیران سازمان زندان‌ها اظهار داشت: اخبار و گزارش‌هایی که از زندان‌ها ارائه می‌شود نشان دهنده این است که خوشبختانه اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به طور مطلوب پیگیری می‌شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد فرهنگی زندان‌ها به ویژه در حوزه قرآن و نماز گفت: شغل زندانبانی از مشاغل سخت به شمار می‌رود و خرسندم که شما متوجه امر خطیر زندانبانی هستید و مسیر خوبی را برای اصلاح و تربیت زندانیان به کار گرفته‌اید، امیدوارم با تلاش شما شاهد توسعه هرچه بیشتر این فعالیت‌ها در زندان‌ها باشیم.

این مرجع عالم تشیع در ادامه گفت: فعالیت زندانبانی یک تکلیف است و باید نسبت به اجرای صحیح آن متعهدانه عمل کنید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان خواستار تلاش بیشتر برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده از مجازات‌های جایگزین شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IA2BQ3


ویدیو مرتبط :
آیت الله وحید خراسانی و آیت الله صافی در سالروز شهادت امام صادق(ع)