سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید


آی تی آموزی/ از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید

در این گزارش همراه ما باشید تا با قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید.

باشگاه خبرنگاران/ در این گزارش همراه ما باشید تا با قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید.

اگر فکر می کنید یکی از کاربران حرفه ای اندروید هستید و از تمام امکانات و قابلیت های دستگاه اندرویدی خود مطلع هستید بدون شک پس از خواندن این گزارش خواهید دید که در اشتباه بوده اید. شاید شنیدن عبارت تنظیمات مخفی کمی عجیب به نظر برسد اما باید گفت این قابلیت ها واقعا مخفی هستند!

ذره بین

اولین قابلیتی که شاید از وجود آن بر روی اندروید مطلع نیستید ذره بین داخلی اندروید است. ذره بین یکی از قابلیت ها کاربردی اندروید برای مطالعه صفحات شامل فونت ریز و یا حتی مشاهده دقیق تر تصاویر و فیلم ها در برنامه های مانند اینستاگرام است که امکان بزرگنمایی در آن در نظر گرفته نشده است.

برای فعال کردن این امکان به قسمت Accessibility تلفن با تبلت اندرویدی خود بروید. سپس با فعال کردن Magnification gesture هر زمان که نیاز داشته باشید با لمس ۳ بار پشت سر هم صفحه می توانید ذره بین را فعال کنید. هم چنین به کمک دو انگشت می توانید صفحه را در حالت زوم پیمایش کنید.

بازی مخفی اندروید

نسخه های ۵ و ۶ اندروید هر دو دارای بازی مخفی ساده ای هستند که در شرایطی که راه دیگری برای گذراندن وقت با تلفن اندرویدی خود ندارید، آن چنان هم بد نیست. برای اجرای این بازی به تنظیمات دستگاه خود و سپس درباره تلفن بروید. در این جا چندین بار نسخه اندروید خود را لمس کنید. سپس لوگوی ظاهر شده را چندین بار لمس کنید و نگه دارید. اکنون از بازی لذت ببرید!

افزایش سرعت انیمیشن ها

شاید شما هم یکی از کاربرانی باشید که احساس می کنید انیمیشن های گرافیکی اندروید، سرعت کار شما را با تلفن یا تبلت خود کاهش می دهد. خوشبختانه گوگل برای این مشکل نیز راه حلی در نظر گرفته که البته کمی پیچیده است.

برای افزایش سرعت انیمیشن های گرافیکی ابتدا باید تنظیمات Developer Options را فعال کنید. به قسمت درباره تلفن اندروید بروید و شماره ساخت یا Build Number دستگاه خود را چندین بار پشت سرهم لمس کنید تا زمانی که پیغامی مبنی بر فعال شدن امکانات برنامه نویس به شما نشان داده شود. اکنون به تنظیمات باز گردید و در قسمتی که با عنوان امکانات برنامه نویس یا Developer Options میبنید گزینه های Window animation scale و Transition animation را غیر فعال کنید تا انیمیشن ها اندروید غیر فعال شوند. علاوه بر این می توانید به جای غیر فعال کردن آن، سرعت انیمیشن ها را به طور دلخواه عوض کنید.

این تنها بخشی از قابلیت های مخفی اندروید بود که به شما نشان دادیم. البته باید گفت هر نسخه از اندروید دارای قابلیت های منحصر به فرد خود است. مثلا اندروید مارشملو دارای قسمتی با عنوان System UI Tuner است که به کمک آن می توانید تنظیمات مختلف گرافیکی بر روی دستگاه خود انجام دهید. در رابطه با این امکانات پیش تر صحبت کردیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
با 20 قابلیت مخفی شگفت انگیز گوگل آشنا شوید!-قسمت اول