سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عکسبرداری خبرنگار بی‌بی‌سی از مناطق مورد مناقشه پکن با آمریکا و هشدار نیروی دریایی چین


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریپرت وینگ فیلد هیز» خبرنگار شبکه دولتی انگلیس «بی بی سی » با کرایه هواپیمایی در ماه جاری تلاش کرد پروازهایی را بر فراز جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین که  این کشور بابت آن با برخی کشورهای همسایه و آمریکا اختلاف دارد، انجام دهد که با برخورد نیروی دریایی چین حاضر در منطقه مواجه شد.

به نوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت » خبرنگار بی‌بی‌سی هنگام پرواز بر فراز دریای جنوبی چین و ساخت و سازهای مخفی این کشور در منطقه با هشدار‌های نیروی دریایی چین مواجه شد . سفارت چین در فیلیپین نیز پیشتر درباره مشکلات ناشی از این پرواز که در این کشور و  با هواپیمای 2 نفره «سسنا 206 » صورت گرفت ، هشدار داده بود.

در بخشی از گزارش خبرنگار بی بی سی از این رویداد آمده است: جنگنده نیروی دریایی چین در غرب دریای جنوبی چین با مشاهده این هواپیما با تهدید گفت:«شما در حال تهدید امنیت پایگاه ما هستید. برای پرهیز از هرگونه مخاطره‌ای به فوریت منطقه را ترک کنید.»

خبرنگار بی بی سی در این پرواز هرچند که به گفته خود با تهدیدهای دیگری در 20 مایل دورتر نیز مواجه شد و از حضور یک هواپیمای دیگر استرالیایی در منطقه و تبادل پیام بین آن و نیروی دریایی چین اشاره نمود به شرح‌ عکس‌هایی پرداخت که او از مناطق حساس گرفته بود و در آن‌ها باندهای جدید، کشتی‌ها، وسایل نقلیه زرهی و ادامه ساخت و ساز مشاهده می‌شد.

روزنامه مذکور در خاتمه از انجام چندین پرواز در ارتفاعات بالا از سوی آمریکا با شرکت بمب افکن‌ها و نیز گشت زنی چند کشتی جنگی در منطقه و نگرانی این شکور از امکان رقابت تسلیحاتی در دریای جنوبی چین اشاره کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/8D74U4


ویدیو مرتبط :
مقایسه نیروی دریایی آمریکا و چین 2015