سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جلوگیری از تکرار واقعه تلخ ورامین در صدر برنامه های شورای پیشگیری دادگستری باشد


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: واقعه تلخ و دردناک ورامین که طی آن ضمن تعرض به یک دختر بچه شش ساله افغانی و قتل وی، تأسف و تأثر آحاد جامعه را در پی داشت. از ابعاد مختلف قابل بررسی و رسیدگی است.

وی افزود: آنچه مسلّم است دستگاه قضایی کشور هیچگونه اغماضی در رسیدگی به این پرونده و مجازات مجرم به دلیل اینکه مقتول از اتباع و مهاجرین افغانی بوده نخواهد داشت.

الفت گفت: تبعه خارجی بودن مقتول هیچ اثری بر ماهیت مراحل رسیدگی به پرونده ندارد. جمهوری اسلامی ایران بیش از 3  دهه است که میزبان بالغ بر سه میلیون نفر از مهاجرین و اتباع کشور دوست و همسایه افغانستان است و تاکنون خدمات بسیار وسیعی به این عزیزان ارائه کرده و خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: این واقعه را در تاریخ قضایی کشور در نوع خود کم نظیردانست و اظهار داشت: هم اکنون پرونده های متعددی در خصوص جرایم ارتکابی اتباع خارجی علیه شهروندان ایرانی و بالعکس جرایم شهروندان ایرانی علیه مهاجرین و اتباع خارجی در محاکم قضایی با جدیت کامل و رعایت قانون در دست رسیدگی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین ضمن محکوم کردن این واقعه دردناک اظهار امیدواری کردکه هیچگاه شاهد این قبیل اعمال در هیچ کجای دنیا نباشیم.

وی درادامه یادآور شد: باید مراقبت شود به صرف این چنین وقایعی که البته بسیار سنگین و دردناک هم بود، مجموعه خدمات وسیع جمهوری اسلامی ایران به میهمانان عزیز افغانی تحت الشعاع قرار نگیرد و دستاویزی برای اعمال نیات شوم دشمنان به ویژه در روابط خوب و برادرانه در کشور ایران و افغانستان نشود.

الفت همچنین اظهار داشت: مراقبت والدین از کودکان و نوجوانان خود  به ویژه در مناطق دارای جمعیت ناهمگون یکی از راه های پیشگیری از چنین وقایع تلخی است، در عین حال قطعاً موضوع چگونگی پیشگیری از وقایع مشابه در دستور کار شورای پیشگیری از جرم دادگستری کل استان ها قرار خواهد گرفت و اقدامات پیشگیرانه لازم متناسب با شرایط و وضعیت اجتماعی هر منطقه تبیین و به اجرا در خواهد آمد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان ضمن همدردی با خانواده مقتول تاکید کرد که مراحل رسیدگی به پرونده قتل مظلومانه این میهمان کوچک جمهوری اسلامی را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: مهاجرین و اتباع خارجی مقیم، میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند و حفظ حقوق و صیانت از جان، مال و ناموس آنها وظیفه ماست.

الفت در ادامه گفت: البته متقابلا دستگاه قضائی جمهوری اسلامی نیز انتظار دارد ایرانیان حاضر در سایر کشورهای دنیا، تحت حمایت نهاد های انتظامی و قضائی آن کشور ها قرار داشته باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اگر آن روز حسین فاطمه تنها ماند نگذارید که آن واقعه تکرار شود