سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۱۲ حقیقت ساده ای که حتی افراد باهوش هم به راحتی فراموش می کنند


۱۲ حقیقت ساده ای که حتی افراد باهوش هم به راحتی فراموش می کنند

گاهی اوقات باهوش ترین افراد در میان ما در چرخه ی فکر کردن و تلاشِ بیش از اندازه گیر می افتند و از حقایق مهم و اولیه ای که در رهبری و زندگی مفید واقع می شوند غافل می مانند.

۱۲ مورد زیر، حقایق ساده و در عین حال بسیار مفیدی هستند که یادآوری آنها می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد و از اشتباهات احتمالی که حتی باهوش ترین انسان های روی زمین هم ممکن است درگیرشان شوند دور کند.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱- هیچ وقت مدرک یا تحصیلات را با هوش اشتباه نگیرید

بیل گیتس، استیو جابز و فرانک لوید رایت همگی دانشگاه را به شکلی ترک کرده اند. شما ممکن است بالاترین مدارک در سطح جهان را کسب کنید و در مهم ترین رشته ها تحصیل کنید و در عوض هیچ کاری با آن انجام ندهید. از طرف دیگر ممکن است خودتان از صفر شروع به یادگیری کنید و با اشتیاق و پشتکار، به موفقیت خارق العاده ای برسید. برای قرار گرفتن در مسیر درست و رسیدن به جایگاهی که می خواهید در آینده داشته باشید، از هوش خود استفاده کنید.

۲- رنج و سختی می تواند مثبت باشد

رنج ها و سختی هایی که در زندگی با آنها مواجه می شویم برای رشد و یادگیری ضروری هستند و می توانند درباره ی خودمان چیزهای زیادی به ما یاد بدهند. سختی هایی که امروز به جان می خریم، در آینده به ما قدرت خواهند داد و هر چالشی که با آن روبرو می شویم، فرصتی برای رشد به همراه خود خواهد آورد.

۳- هر کسی رئیس زندگی خود است

حتی اگر برای شخص دیگری کار می کنید، حتی اگر در ردیف های انتهایی چارت سازمانی شرکت خود به سر می برید، مدیرعامل، مدیر ارشد مالی و مدیر عملیات زندگی خود هستید. شما هر روز با هر کاری که انجام می دهید و چیزهایی که فرا می گیرید، در واقع روی خود سرمایه گذاری می کنید و با وجهه ای که از خود به دیگران می نمایانید، به بازاریابی خود و سرمایه گذاری تان می پردازید.

۴- شکست، سنگ بنای موفقیت است

بسیاری از انسان های باهوش از اینکه مبادا مرتکب اشتباهی شوند بسیار وحشت دارند. اما ریسک نکردن تا حد از بین رفتن احتمال شکست، سمی است که انسان را به مرگی تدریجی دچار می کند. برخی از با ارزش ترین درس هایی که در تمام طول زندگی خود فرا می گیریم، حاصل شکست هایی هستند که تجربه می کنیم. به یاد داشته باشید که برخورداری از جرأت ادامه ی راه، شما را به سلاح درایت مجهز خواهد کرد.

۵- توقع و انتظارات ناچیز از دیگران، از ما محافظت خواهد کرد

اگر توقعات خود از دیگران را به حد اقل ممکن برسانید، هیچگاه سرخورده نخواهید شد. یاد بگیرید به جای توقع داشتن از دیگران، آنها را به حال خود رها کنید و اوضاع را همان گونه که هست بپذیرید.

۶- مشکلات ممکن است از درون خود ما نشأت بگیرند

همه ی ما هر از گاهی با انسان هایی مواجه می شویم که نمی توان به راحتی با آنها تا کرد. اما اگر مرتب با همسر، همکاران، مشتریان و به طور کلی اطرافیان خود دچار مشکل می شوید، باید از خودتان بپرسید مشکل واقعی کجاست. گاهی وقت ها تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به درون خود نگاهی بیاندازیم.

۷- داشتن و حفظ معیارهای والا، ارزشش را دارد

همیشه افرادی پیدا خواهند شد که به شما بگویند از سر و تهِ کار زدن و اندکی سرهم بندی کردن، تنها راه پیشرفت و جلو افتادن از دیگران است. اما آنها در اشتباه اند و این تفکر اشتباه بالاخره روزی گریبانگیرشان خواهد شد. با محقق کردن معیارهایی که در نظر دارید، حق مطالبه ی آنها از دیگران را نیز برای خود محفوظ خواهید کرد.

۸- هیچ چیز بالقوه ای تا بالفعل نشود به حساب نخواهد آمد

در این دنیا هیچ کس بی پتانسیل نیست، اما بسیاری از انسانها عزم یا مهارت مورد نیاز برای تبدیل پتانسیل های خود به واقعیتی عینی را ندارند. دلیل اصلی عدم موفقیت افراد در رسیدن به صد درصد پتانسیل خود این است که حاضر نیستند ریسک کنند.

۹- منفی نگری روح شما را مسموم می کند

منفی نگری مثل سونامی است. خیلی سریع همه جا را می گیرد و هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را نابود می کند. شما وقتی یاد بگیرید ذهنیت خود را مثبت نگاه دارید، از حاشیه پردازی هایی که لازمه ی منفی بافی محسوب می شوند خود را دور می کنید و اجازه می دهید اتفاقات خارق العاده ای در زندگی تان بیفتد.

۱۰- کلید رضایت، موفقیت نیست

به جای اینکه موفقیت را هدف خود قرار دهیم باید سعی کنیم انسان با ارزشی باشیم. مسیر کامیابی همین است.

۱۱- اگر بخواهید تا بدست آوردن آمادگی کامل صبر کنید، باید باقی عمر خود را به صبر کردن بگذرانید

صبر کردن همیشه وسوسه برانگیز است؛ برای زمان مناسب، پروژه ی مناسب، فرصت مناسب، برای وقتی که همه چیز بی نقص باشد. اما اگر می خواهید کاری انجام دهید، باید برای آن طرح ریزی کنید، آماده شوید و سپس قدم بزرگ خود را بردارید.

۱۲- این شما هستید که به دنیای اطراف خود مدیونید، نه دنیا به شما

به جای آنکه از خودمان بپرسیم از دنیای اطرافمان چه چیزی نصیب ما می شود، باید ببینیم چه چیزی می توانیم برای آن به ارمغان بیاوریم. این کار نه تنها چشم انداز ما، بلکه همه چیز را تغییر خواهد داد.

باهوش باشید، این نکته را نیز فراموش نکنید: باهوش بودن خوب است، اما دانستن حقیقت از آن نیز بهتر است.

منبع: inc

برچسب‌ها:انسانهای باهوشحقایق زندگیمدیرانهوش

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
حل تست های فیزیک به راحتی در کنکور ۱۲