سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



سومین سمپوزیوم تازه‌های آرتروز زانو برگزار می‌شود


سلامت نیوز: سومین سمپوزیوم تازه‌های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران در تاریخ پنج شنبه 5 آذر ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید مدرس تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سید احمد رئیس السادات دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، عنوان کرد: پیشگیری و درمان آرتروز نیاز به رویکرد تیمی و چند تخصصی دارد، از این رو این سمپوزیوم با مشارکت اساتید رشته‌های مختلف ارتوپدی، روماتولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی، طب ورزشی، پزشکی اجتماعی، فیزیوتراپی و طب سوزنی و بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان آرتروز زانو برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی (حداکثر 6 امتیاز) جهت پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، روماتولوژی، ارتوپدی، طب فیزیکی و توانبخشی و کارشناسان و مقاطع بالاتر فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی، کار درمانی و پرستاری است و به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

این عضو هیات علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: اپیدمیولوژی و بار بیماری، عوامل خطر و روش‌های پیشگیری از آرتروز، اصول بیومکانیک، روش‌های تصویر برداری، اندیکاسیون‌های جراحی، درمان‌های دارویی مرسوم، توانبخشی مبتنی بر شواهد، لیزر درمانی، طب سوزنی، کاربرد «ارتز» و درمان‌های نوین شامل تزریق پلاسمای غنی از فاکتور رشد (PRGF)، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، ازن درمانی و روش‌های کمتر تهاجمی مثل رادیو فرکوئنسیدر اداره آرتروز از جمله مباحثی است که در این سمپوزیوم به آنها پرداخته خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!