سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر بهداشت: وضعیت استان کرمان کاملا عادی است


به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: جای هیچ نگرانی درباره بیماری آنفلوآنزا در استان کرمان وجود ندارد اما با توجه به فصل سرما، احتمال ابتلا به بیماری های واگیر وجود دارد و همه مردم باید مراقب سلامت خود بوده و به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری توجه لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به این که اعتبار خاصی برای بیماری آنفلوآنزا در کشور پیش بینی نشده است بیان کرد: در بودجه سال آینده کشور ردیفی برای کنترل بیماری های واگیر انسانی و دامی در نظر گرفته شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مظلومیت های این وزارتخانه این است که در 30 سال گذشته هیچ اعتباری برای درمان اتباع بیگانه در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: جاب تعجب است که در برخی موارد افرادی بدون مجوز وارد کشور می شوند که احتمال ورود بیماری را دارند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در رابطه با بیماری آنفلوآنزا در مناطقی که بارانداز است، آلودگی ما کمتر بوده، بنابراین بهتر است این بیماری به آن افراد ربط داده نشود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فصلی وارد کرمان شد.
وی پس از ورود به کرمان از بیمارستان افضلی پور این شهر بازدید و از بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در این مرکز آموزشی درمانی عیادت کرد.
قاضی زاده هاشمی همچنین چهارشنبه شب نشستی را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در کرمان برگزار کرد.
وی پس از شرکت در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان به همراه استاندار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه کرمان را ترک کرد.
حدود 600 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و 33 نفر فوت شدند.
7440/3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب