سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/جدیدترین تکنولوژی برای درمان خطوط بارداری


بارداری/جدیدترین تکنولوژی برای درمان خطوط بارداریالو دکتر/ یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی که امروزه در درمان استریا استرچ مارک‌ها به‌کار برده می‌شود استفاده از تکنولوژی آر.اف فراکشنال است.
ممکن است خیلی از افراد را که با مشکل استریا استرچ مارک‌ها یا همان خطوط ممتد صورتی، بنفش یا قرمزی که معمولا در ناحیه شکم، سینه‌ها، بازوها، باسن و ساق دیده می‌شوند و به‌تدریج سفید یا خاکستری می‌شوند، مواجه شده باشید. برای درمان استریاها یا استرچ مارک‌ها (خط و خطوطی هستند که بر اثر بارداری یا بر اثر افزایش و کاهش وزن دیده می‌شوند) تا به امروز هیچ درمان قطعی وجود نداشته است و فقط در مواردی می‌توانیم با دارودرمانی یا استفاده از کرم‌های موضعی حدود 5درصد این خطوط را درمان کنیم.
خیلی از خانم‌ها بعد از بارداری با این مشکل رو‌به‌رو می‌شوند که ابتدا قرمز هستند و بعد از مدتی این خطوط به سفید تبدیل می‌شوند. خطوط قرمز رنگ را می‌توانیم با روش‌های موضعی حدود 15 تا 20 درصد محو کنیم اما خطوط سفید رنگ با هیچ روشی از بین نمی‌روند. «اگر این خطوط یا همان استریا استرچ مارک‌ها به رنگ سفید برسند دیگر قابل درمان نیستند و از بین نخواهند رفت.» این گفته‌ای بود که خیلی از پزشکان قبل از به‌وجود آمدن تکنولوژی RF فراکشنال به زبان می‌آوردند.
اما این تکنولوژی نه تنها قادر است استریا استرچ مارک‌های قرمز رنگ را بلکه سفید رنگ را محو می‌کند. RF فراکشنال تا 50 یا 60‌ درصد قادر است خطوط سفید رنگ را بهبود بخشد. درنتیجه یک‌سری کارهای جوانسازی که هیچ روشی برای درمان‌شان مطرح نیست را با کمک RF فراکشنال می‌توانیم درمان کنیم.


منبع: الو دکتر


ویدیو مرتبط :
‫درمان بارداری با طب سنتی‬‎