حکم اعدام قاتل امام جمعه ساوجبلاغ تایید شد


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که گفته می‌شود یکی از قاتلان امام جمعه ساوجبلاغ در کرمانشاه دستگیر و پس از مراحل رسیدگی به اعدام محکوم شده و همچنین گفته می‌شود حکم اعدام وی اجرا شده، آیا شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟ گفت: بله؛ حکم اعدام این فرد اجرا شده، البته ایشان اتهامات دیگری هم داشتند.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که گفته می‌شود 170 نفر از کسانی که رد صلاحیت شده‌اند افرادی بودند که از معاون اول دولت دهم پول گرفتند در این خصوص اطلاعاتی وجود دارد؟ که محسنی‌اژه‌ای گفت: قوه قضائیه مانند سنوات گذشته در احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات وظیفه قانونی دارد و این وظیفه طبق قانون در دادستانی کل متمرکز است. دادستانی کل بر اساس سیستمی که تمهید شده است به تمامی استعلامات صورت گرفته از ناحیه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در وقت مقتضی و قانونی پاسخ داده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه عده‌ای از نامزدهای مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت وارد مجلس نمی‌شوند و این امر موجب شده که این شائبه برای آنها به وجود بیاید که مگر ما مخالف اسلام، قوانین جمهوری اسلامی ایران و مخالف ولایت فقیه هستیم؟ آیا این افراد می‌توانند از طریق دادستانی و قوه قضائیه درخواست رسیدگی کنند؟ گفت: این سئوال را باید از مسئولان ذیربط بپرسید. اولاً در قانون آمده اگر فردی صلاحیتش احراز نشد به معنی این نیست که ناصالح برای سایر امور و یا فرد نامناسبی است. لذا در قانون آمده است که افراد در اینگونه مواقع به کجا اعتراض کنند و بر اساس قانون می‌توانند چگونه اقدام کنن؛ بنابراین قانون روشن است و اگر همه ما التزام به قانون داشته باشیم مشکلی پیش نمی‌آید.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تایید حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر