گزارش روز:/ 2 روز به کلاسیکو: خط میانی رئال برتر از بارسا


به گزارش "ورزش سه"، به ادعای مارکا، ال کلاسیکوی روز شنبه، زیر پاهای لوکا مودریچ و تونی کروس قرار دارد و این دو می توانند ورق را در میانه میدان به نفع رئال عوض کنند. اگر به درصد پاس های صحیح هافبک های رئال و بارسا دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که تونی کروس با 92.59 و مودریچ با 92.07 درصد پاس صحیح، برتری نسبی بر اینیستا(85.75) و بوسکتس(89.75)، رقبای مستقیم خود در بارسلونا دارند. (راکیتیچ به احتمال فراوان به این بازی نمی رسد)جالب اینکه درصد ارسال پاس های صحیح مودریچ و کروس در زمین حریف نیز نسبت به بوسکتس و اینیستا بهتر بوده است.(متوسط 90.65 در مقابل 85.62)

در مجموع، رئال مادرید با 87.5 درصد پاس صحیح، برتری اندکی در زمینه دقت در ارسال پاس بر بارسلونا که آمار 86 درصدی را به ثبت رسانده دارد. فاصله زیاد نیست اما حکایت از این دارد که رئالی ها، پاس های صحیح تری به یکدیگر در طول بازی های این فصل داده اند.

تونی کروس و مودریج، همچنین سلاطین پاس در لالیگا نیز محسوب می شوند. کروس با ارسال 700 پاس درست تا بدینجای فصل، بعد از تراس هوراس، بازیکن رایو، بهترین عملکرد را در لالیگا داشته است. مودریچ نیز با 615 پاس در جایگاه بعدی قرار دارد. در بارسلونا اما بوسکتس با 599 پاس و اینیستا با 325 پاس، فاصله چشمگیری با هافبک های رئال دارند. راکیتیچ و سرجی روبرتو نیز 494 و 403 پاس ارسال کرده اند.

در رئال مادرید تا بدینجا 23 پاس گل داده شده اما در بارسلونا این آمار به 16 می رسد. تونی کروس 3 پاس و مودریچ نیز 1 پاس گل داده اما در طرف مقابل، بوسکتس 1 پاس گل داده ولی اینیستا توفیقی در این زمینه نداشته که کفه ی ترازو، 4-1 به نفع رئال سنگینی می کند.


ویدیو مرتبط :
دومین پیروزی رئال بر بارسا در 4 روز