سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چه کسی و چگونه باید به دختران و زنان ما هویت زنانه را آموزش دهد؟


فرشته روح‌افزا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: دختران و زنانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند در اقلیت هستند اما متاسفانه به دلیل نمود بیرونی بیشتر از زنان محجب به نظر می‌آیند بخشی از این زنان واقعا ناآگاهند و اگر می‌دانستند حضور با ظاهر نامناسب تا چه حد برای خود و زندگی‌شان مضر است هرگز به این شکل در جامعه ظاهر نمی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سیستم آموزشی ما تفکر را از فرزندان ما می‌گیرد، افزود: ما نیاز به کار فکری و ایجاد بینش داریم، متاسفانه شاهدیم که مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، سخن بزرگان و صاحبنظران کمتر در تفکرات جوانان ما جریان دارد از طرف دیگر قرار است چه کسی و چگونه به دختران و زنان ما هویت زنانه را آموزش دهد آیا صداو سیم، مدارس و دانشگاه‌ها چنین الگویی را ارائه می‌دهند؟ این در صورتی‌ است که فضای مجازی، اینترنت و ماهواره نیز با  هجمه گسترده در حال فعالیت هستند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت:‌ ما به زنانمان بی‌هویتی دادیم، هویتی که عامل موفقیت است کنار گذاشته  شده و به ظواهر اهمیت می‌دهند. این هجمه از کتاب، مجله، نشریه، ماهوراه و اینترنت انتخابی برای جوانان ما نمی‌گذارد. این اتفاق در مورد ارزش‌های ما نیز می‌افتد در حال حاضر در جامعه جا افتاده که زن حتما باید مدرک دانشگاهی و اشتغال داشته باشد بعد ازدواج کند این آموزه‌ها از کجا می‌آید؟

وی افزود: جوانان ما ارضای فکری نمی‌شوند و در دانشگاه عمومی مردم یعنی صدا وسیما هم اتفاقی نمی‌افتد ما همه آموزه‌های غلط را در طول سالیان به فرزندانمان می‌دهیم بعد وقتی رفتار غلط می‌بینیم می‌خواهیم با سخنرانی اشتباهات را اصلاح کنیم.

 روح‌افزا در پایان گفت‌: وضعیت فعلی باید در جایی متوقف شود تا فکری کنیم و به اصلاح بپردازیم. وضعیت زن، بحران خانواده و آموز‌ش‌های مهدهای کودک که بر اساس محتوایی تولیدی سازمان‌های بین‌المللی است نیاز به توجه ضروری دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند شکارچی دختران و زنان:ربودن دختران و زنان و بعد...