سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سعدی کیا: بنیاد مستضعفان مالیات خود را سالانه می دهد/کاهش تعداد شرکت های بنیاد به 150 شرکت


به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود در سال جاری با خبرنگاران، افزود: در ساختار بنیاد مستضعفان 22 هلدینگ وجود داشت که با برنامه ریزی های انجام شده و تشکیل کمیته ای در بنیاد، هم اکنون 22 شمار آنها به 11 هلدینگ کاهش یافته است.
وی، تمرکز زدایی، اصلاح ساختار، مشارکت با کارآفرینان و مردم، ایفای تعهدات، رفع محرومیت زدایی و افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف را از سیاست های مهم بنیاد مستضعفان در سال های اخیر اعلام کرد و گفت: محرویت زدایی و زدودن آثار فقر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از اولویت های بنیاد در انجام امور است.
وی گفت: طبق اساسنامه بنیاد مستضعفان باید در جهت ارتقای سطح زندگی مادی و معنوی محرومان جامعه تلاش کند تا با اداره بهینه دارایی های خود بتواند همچنان در عرصه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و تفریحی کشور فعال باشد.
سعیدی کیا با اشاره به سود بنیاد مستضعفان از محل ارائه خدمت گفت: از مجموع حدود 24 هزار میلیارد تومان فروش بنیاد، چهار هزار میلیارد تومان آن سود است که از این مبلغ 55 درصد آن با توجه به درصد سهام در شرکتها، به بنیاد تعلق دارد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پرداخت مالیات توسط همه شرکت های تحت پوشش یادآورشد: از سال 1383 تاکنون بیناد بیش از 50 میلیارد و 98 میلیون تومان به سازمان امور مالیاتی مالیات پرداخت کرده است.
وی با بیان این که یک و نیم درصد تولید ناخالص داخلی کشور به بنیاد مستضعفان اختصاص دارد، افزود: بنیاد در تلاش است همچنان در بخش های مهم اقتصادی کشور از جمله فولاد، سیمان، سیستم های تلفن همراه، برق، نفت، حفاری، تولید روغن، احداث آزادراه، مترو، سدسازی، خط آهن، کشاورزی، دامداری، باغداری، کاشی و سرامیک، لاستیک و حمل و نقل بتواند با اداره بهینه دارایی های خود به ماموریت های مربوطه ادامه دهد.
** بنیاد علوی تاکنون 17هزار سند به محرومان واگذار کرده است
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به وظایف بنیاد علوی در محرومیت زدایی مناطق مختلف کشور یادآورشد: بنیاد علوی امسال 17 هزار سند به ارزش 42 میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور به مردم واگذار کرده است.
وی با بیان اینکه بنیاد علوی در سال گذشته نیز بیش از سه هزار و 250 سند به مردم واگذار کرده است، گفت: در واگذاری اسناد تنها 10 درصد ارزش قیممت زمین از مردم دریافت می شود.
وی افزود: این زمین ها پس از شناسایی و نقشه برداری مراحل قانونی خود را طی می کنند تا با ارائه اسناد مربوطه به سازمان ثبت، اسناد آن به مردم واگذار شود، زیرا اصل اسناد مربوط به بنیاد مستضعفان است.

** آزاد راه تهران - شمال تا 5 سال اینده زیر بار ترافیک می شود
سعیدی کیا گفت: برای احداث آزاد راه تهران - شمال بنیاد با وزارت راه و شهرسازی یک شرکت تشکیل دادند که سهم هر یک 50 درصد است.
به گفته وی، قطعه چهارم آن در تابستان امسال و همه آزاد راه تا پنج سال آینده زیر بار ترافیک می رود.
وی ادامه داد: قطعه یک این آزاد راه که تا بهار 96 زیر بار ترافیک می رود، یک هزار و 200 میلیارد تومان هزینه دارد و قطعه دوم آن با 2 هزار میلیارد تومان هزینه بهار 97 زیر بار ترافیک می رود.
وی افزود: قطعه سوم این آزاد راه در دست مطالعه است که برآورد شده بین سه هزار و 500 تا چهار هزار میلیارد تومان باید هزینه شود؛ پیش بینی می شود این قطعه نیز پس پنج سال زیر بار ترافیک برود.

** جذب سرمایه گذاری های خارجی در دستور کار بنیاد است
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد همواره در طرح های اقتصادی خود به دنبال جذب سرمایه گذاری های خارجی است، گفت: تاکنون برخی از شرکت های خارجی از جمله از چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مشارکت در سرمایه گذاری های بنیاد اعلام آمادگی کرده اند که در دست بررسی است.
سعیدی کیا افزود: تمایل بیشتر شرکت های خارجی برای انجام سرمایه گذاری در ایران در بخش های آزادراهی و نیروگاهی بوده است.
وی درخصوص فعالیت شرکت های بنیاد در حوضه بندری و دریایی نیز گفت: اپراتورهای بنیاد هم اکنون در بنادر بوشهر، نوشهر و بندر شهید رجایی حضور دارند؛ بیناد درصدد است در مناقصه حوضچه شماره سه بندر شهید رجایی شرکت کند تا کار خود را در بنادر کشور توسعه دهد.
سعید کیا با اشاره به فعالیت های گردشگری و فرهنگی بنیاد مستضعفان، گفت: سالانه بیش از 6 میلیون و 500 هزار نفر از مردم کشورمان از مراکز تفریحی و فرهنگی بنیاد از جمله نمک آبرود، تله کابین توچال و یا پارک ارم در کشور استفاده می کنند و 24 هتل بنیاد نیز در زمینه گردشگری در کشور فعال است.
وی گفت: تله کابین توچال با سابقه 42 ساله از استاندارد های لازم برخوردار است و سال گذشته نیز کابل آن تعویض شد و قرار است بنیاد دومین تله کابین را در این منطقه احداث کند تا بتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.
وی شمار نیروی انسانی شاغل در این بنیاد و شرکت های تابعه آن را 39 هزار و 684 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار برنامه میان مدت سه ساله در بنیاد اجرا شده و پنجمین آن در سه سال 95 تا 97 انجام خواهد شد.
اقتصام(4)1108 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فرامرز کلانتری شبکه مستند(کارگاه آموزش ساز بنیاد سعدی)