گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ثبت چنار کهنسال اسماعیل آباد در فهرست میراث طبیعی


پرونده پیشنهاد ثبت چنار کهنسال اسماعیل آباد درمیان در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد تایید و در فهرست آثار طبیعی-ملی ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی استان در این خصوص گفت: روستای اسماعیل آباد در 11 کیلومتری شهر اسدیه (مرکز شهرستان درمیان) قرار دارد. فاصله این چنار تا مرکز روستای اسماعیل آباد حدود 150 متر بوده و استخری که از آب قنات پر می شود در فاصله 22 متری از درخت، واقع است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد سرسبزی و شادابی درخت مدیون آب همین استخر باشد. عظمت، صلابت و  استواری آن از فاصله دور خودنمایی می کند. تنه این درخت در نمای جنوبی دارای حفره ای توخالی بوده و پیچ خوردگی و پوسته شدن تنه گویای قدمت بالای درخت است.

ملکوتی ضمن بیان اینکه موقعیت استخر و چنار کهنسال مجاور آن محلی است برای تفریح و تفرج اهالی روستا و مناطق دیگر است، افزود: مردم روستا به این درخت علاقه زیادی دارند و آن را موجب برکت محصولات کشاورزی و آب قنات می دانند و در ایام تعطیل و خاص مردم جهت تفریح به این محل می آیند و از زیبایی و صلابت درخت بهره می برند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
"تخت سلیمان" چهارمین اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی