نشست بین المللی خبرنگاران علیه تروریسم با حضور ایران در مسكو


به گزارش ایرنا، میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در این همایش بین المللی،گفت: اوضاع درخاورمیانه و آفریقا بسیار وخیم تر شده است و گروه های افراط گرا و تروریست ها همچنان به جنایات خود ادامه می دهند.
وی افزود: با ابتكار مسكو یك جبهه بزرگ ضد تروریستی و كارآمدی شكل گرفته و ما آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم به تمام جهان اعلام كرده ایم و در دو سال گذشته با حضور روسیه اسناد بین المللی مبارزه با تروریستها تهیه وتدوین شده است.
بوگدانف تاكید كرد: سال گذشته با تصمیم ولادیمیر پوتین گروه بینش راهبردی «روسیه و جهان اسلام» تشكیل شد و اكنون همه با هدف سیاست اطلاع رسانی علیه تروریسم دور هم جمع شده ایم. اكنون داعش پیوسته افرادی را از اقصی نقاط كشورهای اسلامی به سمت خود جذب و اجیر می كند كه متاسفانه جوانان قربانی می شوند.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: امیدواریم روزنامه نگاران تلاش های خود را برای راهنمایی جوانان بیشتر كنند و از خبرنگاران عرب و مسلمان و روسیه می خواهیم با سرچشمه شرارت و رویكرد مدرن دروغ پردازی و حیله گری مبارزه كنند.
رستم مینیخانف رئیس جمهور تاتارستان روسیه نیز در پیامی كه توسط راویل احمد شین معاون نخست وزیر این جمهوری خوانده شد، تاكید كرد: رسانه ها منبع قدرتمند مبارزه با تروریسم هستند. توان و اقدام روزنامه نگاران اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند برای مبارزه علیه دیدگاه های افراطی مفید باشد.
رییس جمهوری تاتاتارستان در پیام خود افزوده است: باید به تروریست ها پاسخ كوبنده داد. تاتارستان برای ارائه كار موثر روزنامه نگاران فعال در حوزه خاورمیانه كه بهترین كار را برای نشان دادن نمونه اسلام واقعی ارائه دهند، دو جایزه 50 هزار و 25 هزار دلاری به نام یوگنی پریماكف نخست وزیر فقید روسیه اهدا می كند.
در این نشست كه امروز (پنجشنبه) پایان می یابد، نمایندگانی از ایران، تونس، مصر، كویت، افغانستان، مراكش، الجزایر، لبنان، سوریه، تركیه، امارات، سودان، پاكستان و نمایندگان رسانه های روسیه شركت دارند.
اروپام 1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توافقنامه رسانه ای ایران وعراق علیه تروریسم+فیلم