سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کامیون‌های حامل بار قاچاق زیر ذره‌بین دوربین کنترل ترافیک


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به واجب بودن مبارزه با قاچاق کالا از نظر شرعی، استان تهران را مقصد کالاهای قاچاق در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانون بسیار سختگیرانه‌ای که دو گروه قاچاقچیان حرفه‌ای و افرادی برای عواید مالی و جهل قانون دست به قاچاق می‌زنند روبروست.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر نا امن سازی فضای تهران برای قاچاق چیان گفت: نا امن کردن فضا تهران برای قاچاقچیان یک سیاست کلی در استان تهران است و بدین منظور شبکه‌ای برای رصد ناوگان حمل و نقل کالا به استان تهران در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در این سامانه دوربین‌های شهری به این شبکه‌ رصد متصل شده و اقدام به کنترل تردد کامیون‌ها و ناوگان حمل و نقل باری به استان تهران می‌کنند و مبداء، مقصد و بارنامه‌ کالاهای این ناوگان را مورد رصد قرار داده و کالاهای قاچاق را شناسایی می‌کنند.

پوراحمدنژاد با هشدار به رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا و شرکت‌های باربری سراسر کشور از آنها خواست تا حتما اصالت کالای تحویل گرفته را احراز کنند تا خدای ناکرده قربانی سودجویی قاچاقچیان نشوند.

* کشف 73 هزار قلم لوازم آرایشی و خوراکی قاچاق و 9 میلیون داروی قاچاق خارجی در 9 ماهه نخست امسال 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در ادامه با تاکید بر برخورد جدی با قاچاق کالاهایی که سلامت جامعه ضرر می‌زنند اظهار داشت: قاچاق کالاهایی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند به هیچ وجه قابل اغماض نبوده و در سال جاری با همکاری بسیار خوب دانشگاههای علوم پزشکی استان تهران و همچنین پلیس آگاهی پایتخت و شرق و غرب استان تهران موفق به شناسایی چندین انبار حاوی کالاهای قاچاق سلامت محور شدیم. 

وی ادامه داد: در طرح پیگیری کالاهای قاچاق سلامت محور در 9 ماهه نخست امسال توانستیم بیش از 703 هزار قلم لوازم آرایشی و مواد خوراکی قاچاق را که به هیچ وجه قابلیت مصرف نداشتند کشف و ضبط کنیم. 

پوراحمدنژاد افزود: همچنین طی این مدت موفق به کشف 9 میلیون عدد داروی خارجی قاچاق شدیم که این تعداد نیز در حال حاضر در پروسه امحا قرار گرفته‌اند. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به برخورد جدی ستاد با البسه خارجی دسته دوم و یا پوشاک خارجی قاچاق در سطح استان تهران گفت: در طرحی که به کمک اتحادیه مربوطه و وزارت صنعت به اجرا درآمد 27 تن البسه خارجی دسته دوم کشف شد و بیش از 273 تن پوشاک خارجی قاچاق نیز ضبط گردید. 

* کشف 30 هزار گوشی تلفن همراه قاچاق در سال 94 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنین با اشاره به مبارزه ستاد با قاچاق تلفن همراه در کشور و خصوصا در سطح استان تهران عنوان کرد: در حال حاضر ما شاهد واردات بسیار گسترده تلفن همراه به کشور هستیم و این در حالی است که هیچ نمونه داخلی قابل رقابتی در برابر محصولات خارجی وجود ندارد. 

پوراحمد نژاد با بیان این که طرح رجیستری موبایل موضوع قاچاق تلفن همراه به کشور را مرتفع خواهد کرد از کشف بیش از 30 هزار گوشی قاچاق تلفن همراه در سطح استان تهران خبر داد. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در خصوص چرایی عدم برخورد جدی با قاچاقچیان موبایل در مراکزی همچون پاساژ اعلاالدین گفت: تکلیف دولت تامین نیازهای کشور است و ممکن است اقدام گسترده در سطح عرضه باعث اخلال در وضع اقتصادی کشور شده و این اقدام نتیجه عکس دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به تخریب یکی از طبقات پاساژ اعلاالدین و جنجال‌های پیش آمده در حواشی آن خاطرنشان کرد: اقدام شتابزده و بدور از در نظر گرفتن شرایط خاص ممکن است تبعات بسیاری داشته باشد. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نمونه تصویر دوربین های کنترل ترافیک AVTECH