سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حملات تروریستی پاریس پایه‌های قدرت حامیان تروریسم را به لرزه در آورد


«فیصل عبدالستار» کارشناس رسانه‌ای لبنانی در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در دمشق، حملات تروریستی اخیر در پاریس را به مثابه زلزله سیاسی دانست که پایه های قدرت حامیان تروریسم را در سراسر جهان به لرزه درآورد.

وی که در حاشیه کنفرانس «اصحاب رسانه علیه تروریسم» در هتل شیراتون دمشق سخن می گفت، افزود: در پی حملات تروریستی اخیر در پاریس سیاست جهانی در قبال تروریسم دستخوش تغییر شده است، اما نمی خواهیم فقط این حادثه تروریستی را در نظر داشته باشیم بلکه باید بسیاری از حوادث از جمله حملات ضاحیه جنوبی لبنان را با رخدادهای سوریه و عراق مرتبط بدانیم.

گروه‌های تروریستی دست پروده چه کسانی هستند؟

عبدالستار تصریح کرد: جهان امروز در برابر واقعیت روشنی قرار دارد مبنی بر اینکه تروریسم ساخته و پرداخته گروههایی هستند که چه بخواهیم و نخواهیم به دست کشورهای حامی تروریسم شکل گرفته و از حمایت آنان برخوردار بودند و تفاوتی ندارد که این کشورها به این واقعیت اعتراف کنند یا خیر.

وی ادامه داد: این رسانه های غربی هستند که اکنون از رخدادهای بزرگی پرده برداشته و واقعیت این موضوع را برملا می کنند، زیرا آنچه در فرانسه به وقوع پیوست به مثابه زلزله ای بود که قدرت حامیان تروریسم را به لرزه در آورده است، از همین رو بسیاری از سیاست ها تغییر خواهد کرد اما لزوما نباید این تغییر به نفع ما باشد بلکه باید به نفع این کشورها باشد.

عبدالستار در توضیح این مطلب یادآور شد که آنان همچنان دشمنی نسبت به کشورهای ما را ادامه داده و خواهند داد و گروههای تروریستی را راهی کشورها و جوامع ما می کنند زیرا طرح و نقشه آنان تمام نشده است و در واقع  آنان به دنبال حفظ خود هستند نه محافظت از ما.

خدشه به وجهه دین اسلام

وی اظهار داشت: موضوع از نظر من این است که آنان توانستند وجهه واقعی دین اسلام را خدشه دار سازند که این بسیار خطرناک است و سال ها طول می کشد تا این وضعیت را که مانند رسوب های ناخوشایند ریشه دوانده، اصلاح کنیم.

مبلغان جهل در سعودی انگشت اتهام را به سمت حزب الله نشانه رفتند

این کارشناس رسانه ای لبنانی افزود: سیاست های حمایت جویانه از تروریسم و عوامل تروریستی اکنون به نام اسلام به تصویر کشیده می شوند به این دلیل که مراجعی که خود را مراجع اسلامی می نامند در این خصوص موضع گیری نکرده اند بلکه برعکس از برخی از مبلغان جهل و نادانی در عربستان و حامیان و اطرافیان آنان اظهاراتی شنیده می شود مبنی بر اینکه آنچه رخ داده است، حاصل مشارکت حزب الله در سوریه است.

وی خاطرنشان کرد که این طرح همچنان در جوامع ما در حال ریشه دواندن است اما فرانسه، اروپا و آمریکا و به طور کلی غرب در تلاش برای دور کردن شر از خود هستند و کسی که بهای این وضعیت را خواهد پرداخت، اقلیت های عربی و اسلامی هستند و این بازتاب های اولیه حملات تروریستی است که چه بسا در قالب انتقام جویی نمود پیدا کند به ویژه اینکه رویکردهای افراطی تمام سطوح را در برگرفته و در حال فراگیر شدن است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حملات تروریستی پاریس