سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضيح وزارت ICT درباره مسدودسازي تلگرام؛ خداحافظي با صفحات غيراخلاقي تلگرام


توضيح وزارت ICT درباره مسدودسازي تلگرام؛ خداحافظي با صفحات غيراخلاقي تلگرام

ايسنا/ وزارت ارتباطات از قول مساعد تلگرام در زمينه مسدود‌سازي کانال‌هاي غيراخلاقي خبر داد.

محمدرضا فرنقي‌زاد - مدير کل روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات - با اعلام اين خبر گفت: ظاهرا شب گذشته مديران تلگرام در قالب مطلبي که در توييتر منتشر کرده‌اند از مردم ايران و وزارت ارتباطات بابت مطالب نادرستي که پيش از اين اعلام کرده و به حاکميت کشور و وزارت ارتباطات نسبت داده بودند عذرخواهي کرده‌اند.

وي ادامه داد: همچنين در قالب اين توييت شرکت مذکور اعلام کرده که خطوط قرمز را مي‌پذيرد و صفحات غيراخلاقي را از دسترس خارج و مسدود مي‌کند.

فرنقي‌زاد همچنين يادآور شد: البته چندي پيش وزير ارتباطات اين نکته را با جديت و قاطعانه اعلام کرده بود اگر دسترسي به اين صفحات مسدود نشود ايران درباره فيلترينگ تلگرام تصميم جدي خواهد گرفت.

فرنقي‌زاد در پايان با يادآوري اين‌که هنوز وعده داده شده از سوي توييتر به طور کامل بررسي نشده و لازم است در اين خصوص بررسي‌هاي لازم صورت گيرد تا مشخص شود اين وعده تا چه اندازه به حقيقت پيوسته اظهار کرد: به هر حال پس از انجام بررسي‌هاي لازم در اين زمينه تصميم‌گيري خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال ايسنا که پيش از اين از سوي برخي اعضاي کارگروه فيلترينگ اينگونه اعلام شده بود که اکثر اعضاي کارگروه موافق فيلترينگ تلگرام هستند، گفت: وزارت ارتباطات تنها يک نماينده در اين کارگروه دارد و قطعا اگر تلگرام شرايط ايران را نمي‌پذيرفت نسبت به فيلترينگ آن اقدام مي‌شد.

طي هفته‌هاي گذشته به دنبال ايجاد اختلالات مختلف در نرم‌افزار ارتباطي تلگرام مديران اين شرکت در قالب توييت اعلام کردند دولت ايران و وزارت ارتباطات از آنها خواسته‌هايي داشته است که به دليل فراهم نکردن اين درخواست تلگرام در ايران فيلتر شده است، اما بلافاصله پس از انتشار اين مطلب وزارت ارتباطات اعلام کرد که اختلالات پيش آمده به دليل قطع ارتباط سه کانال ارتباطي ايران بوده است.

پس از اعلام اين موضوع وزير ارتباطات اعلام کرد که خواسته ايران از تلگرام آن بوده که دسترسي به صفحات غيراخلاقي را که خط قرمز نظام محسوب مي‌شود مسدود کنند.

محمود واعظي در عين حال تاکيد کرده بود که اگرچنين اتفاقي رخ ندهد ايران نسبت به فيلترينگ تلگرام اقدام مي‌کند. همچنين چهارشنبه هفته گذشته کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه رايانه‌اي در اين زمينه جلسه‌اي برگزار کرد که البته به دليل به حدنصاب نرسيدن تعداد اعضاي اين کميته تصميم‌گيري درباره‌ي سرنوشت تلگرام در ايران به جلسه آتي کارگروه موکول شد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت ربات تلگرام | بات تلگرام | بازاریابی با تلگرام