منحصر به فرد ترین آسانسورهای جهان


منحصر به فرد ترین آسانسورهای جهانخراسان/ در دنیای مدرن امروز، ما برای بالا و پایین رفتن از ساختمان های بلند از اتاقک های فلزی به نام آسانسور استفاده می کنیم. هرچند که این اتاقک ها برای برخی از ما احساس خفگی و تنگی نفس ایجاد می کند، اما در این جهان پرتنوع، آسانسورهای زیبا و منحصر به فردی نیز وجود دارند که سوار شدن بر آن ها بیشتر لذت بخش است تا ناراحت کننده:

آسانسور موزه Louvre (فرانسه)

آسانسور این موزه مشهور در شهر پاریس، به صورت هیدرولیکی باز و بسته می شود و طراحی منحصر به فردی دارد.
این آسانسور عجیب و غریب مانند راه صاف و همواری است که با سوار شدن بر آن، می توان بدون قدم زدن از داخل موزه به خارج از آن رسید.


آسانسور Umeda Hankyu (ژاپن)

این آسانسور در ایالت «اوزاکا»ی ژاپن قرار دارد و مساحت آن 3.5 × 3 متر است.
این آسانسور 80 مسافر یا 5 تن وزن را در خود جای می دهد و از طبقه پانزدهم ساختمان شروع به حرکت می کند و در روز تعداد زیادی از کارمندان از آن استفاده می کنند.


آسانسور موزه‌ Maritime (انگلستان)

این آسانسور، قدیمی ترین آسانسور چارچوب دار فلزی است که در موزه «ویکتوریا» قرار دارد. آسانسور این موزه برای دومین رئیس دادگستری بریتانیا از دادگاه عالی کلمبیا طراحی شده بود. قسمت بیرونی آن طلاست و بیش از یک قرن است حفظ شده است.


آسانسور شیب دار هتل Luxor (آمریکا)

هتل Luxor در شهر «لاس وگاس»، سرزمین عجیب و غریب هتل ها واقع شده؛ این هتل شکل مجسمه ای از یک هرم را دارد و به همین دلیل اغلب با عنوان هتل هرم از آن نام برده می شود. برای انتقال بین طبقات این هتل از آسانسوری استفاده می شود که روی یک شیب 39 درجه حرکت می کند.


آسانسورهای Autostadt (آلمان)

این آسانسور که در شهر «ولفسبورگ» آلمان قرار دارد، در حقیقت یکی از گاراژهای اصلی کارخانه خودروسازی فولکس واگن است. در این آسانسور خودروهای ساخته شده بدون نیاز به راننده با یک تسمه به تونل زیرزمینی که حدود 800 متر از انبار خودرو فاصله دارد، منتقل می شوند.


آسانسور Rising Tide (شناور روی آب ها)

این آسانسور در یک طبقه از کشتی MS که بزرگ ترین کشتی جهان است، ساخته شده و دارای میله ای است که از آن به خوبی محافظت می کند. این آسانسور می تواند 35 مسافر را از عرشه کشتی سلطنتی به گردشگاه آن منتقل کند. سفر به دو طبقه با این آسانسور حدود هشت دقیقه زمان می برد!


آسانسور AquaDom (آلمان)

آسانسور AquaDom در هتلی در شهر «برلین» آلمان قرار گرفته است. این آسانسور شفاف و زیبا در مرکز یک آکواریوم 25 متری که بزرگ ترین مخزن جهان، با شیشه‌ای آکریلی است قرار گرفته است. در این آکواریوم زیبا بیش از 1500 ماهی که از 97 گونه مختلف هستند، زندگی می کنند.


آسانسور قایقی Falkirk (اسکاتلند)

این آسانسور قایقی دوار، در اسکاتلند واقع شده و در حقیقت رابط میان کانال اتحادیه و کانال بیرونی رودخانه Clyde است که قایق‌های میان آن ها را انتقال می دهد. این آسانسورها در بین کانال هایی که 24 متر از یکدیگر فاصله دارند، قرار گرفته اند.






منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
عروسک منحصر به فرد