لزوم پیشگامی دانش آموزان در زمینه بازآفرینی تمدن اسلامی


نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ما باید در علم، دین، معرفت، معنویت و اخلاق به‌سمت بازآفرینی تمدن اسلامی برویم و دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این زمینه نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج علی‌اکبری در همایش «طلایه‌داران فردا» ویژه دانش‌آموزان پسر که در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تشکر از اتحادیه لرستان بابت برگزاری جلسه و تسلیت سالروز رحلت علامه طباطبایی و علامه جعفری، بیان کرد: علامه طباطبایی حق بزرگی بر زمانه ما دارند به‌خاطر استخراج‌های عالی، شیوا و عمیق از دریای معارف قرآنی و تربیت شاگردان عالی‌رتبه تا تفسیر بزرگ المیزان که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی افزود: علامه جعفری یک شخصیت بین‌المللی، خوش ارتباط، به‌روز و دارای پویش‌های علمی و دریافت‌های عالی داشت و عنوان علامه، لایق ایشان بود چراکه آثار بزرگ علمی و ادبی داشتند و شرح نهج‌البلاغه و دیگر آثار ایشان بین دانشمندان جهان شناخته‌شده است .

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: روزی که به دیدار علامه طباطبایی رفتم، آخرین صفحات نهج‌البلاغه را که نوشته بودند به من نشان دادند و گفتند این کار آخر من است و بعد از وفات ایشان این کار ناتمام ماند.

وی بابیان این‌که انسان ساخته‌ شده تا به حیات معقول برسد و جهان را بشناسد و نسبت خود را بفهمد و امیدواریم خداوند خود خرد ما را بیدار کند، عنوان کرد: بدن ما حکایت خرابه است و گنج درون آن گنج عقل است که به مدد خداوند باید آن را استخراج‌ و استفاده کنیم.

علی‌اکبری گفت: خوشبختی از آن‌کسی است که به آن گنج رسیده باشد چراکه انسانیت و بهره‌مندی شما در گرو این گنج الهی است.

وی با توصیه به دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور در راستای مطالعه کتاب عقل و جهل اصول کافی، اضافه کرد: همه باید به کتاب اصول کافی مراجعه کنند و این کتاب برای هیچ‌کس سنگین نیست چراکه در این کتاب ارزش و جایگاه عقل معرفی می‌شود و در مورد جهل نیز نکاتی آمده است.

علی‌اکبری تصریح کرد: هرجای عالم گوهری یافت شود حق شما است اما باید با این نگاه به آن نگریست که سرمایه‌های وجودی خود را برای شکوفایی، استخراج و طلوع به میدان بیاورید.

وی بابیان این‌که مؤمن باید هرکجا که حکمت باشد خریدار آن باشد، اضافه کرد: استعداد ایرانی با ظرفیت تمدن اسلامی در این است که استاد باشد چراکه شاگردی همیشه خوب نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: خداوند با همه ما صحبت می‌کند به ما سرمایه‌های وجودی، طبیعی و انسانی را یادآوری می‌کند.

وی بابیان این‌که خداوند، ایرانی سرشار از منابع به ما داده است، افزود: خداوند هر آنچه به‌کل دنیا داده یک‌جا به ایران داده از ذخایر طبیعی، معدنی گرفته تا استعداد به‌ویژه استعدادهای انسانی که همه این‌ها از فضل خداوند است .

علی‌اکبری با اشاره به این‌که رسالت بزرگی که ایران به عهده گرفته، حق است، عنوان کرد: در راه رسیدن به این رسالت افرادی جان داده‌اند و سرمایه‌های بزرگی پای این رسالت گذاشته‌اند تا به این‌جا رسیده اما عصر ما عصر برداشت است .

وی با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که ظرف 50 سال آینده همه استاد کل جهان باشید، افزود: امروز نسل جوان ما با وجود چنین نظام، رهبری و سرمایه‌های طبیعی و انسانی باید کاری کارستان کند و باید بر قله دانش جهانی باشیم تا جایی‌که دانشمندان جهان برای علم‌آموزی زبان فارسی را یاد بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ما باید در علم، دین، معرفت، معنویت و اخلاق به‌سمت بازآفرینی تمدن اسلامی برویم و جوانان ما شانه زیر بار ساخت تمدن نوین اسلامی بدهند چرا که مقام معظم رهبری نیز در سال 86 در دیدار با اعضای انجمن اسلامی گفتند شما باید زیر بار تمدن اسلامی شانه دهید.

علی‌اکبری با اشاره به این‌که اعضای انجمن اسلامی دو مسئولیت دشمن‌شناسی و خودشناسی را دارند، گفت: بچه‌های انجمن اسلامی باید دشمن را رصد کنند و بچه‌ها در مدارس را باخبر کنند و با استفاده از هر فرصتی در مدرسه ازجمله برپایی نمایشگاه، با ابتکارات و هنرمندی بچه‌های مدرسه، آن‌ها را از دو چیز باخبر کنند اول از آنچه داریم دوم از دشمنانی که نمی‌خواهند داشته باشیم و این نقش نجات‌غریقی است که انجمن اسلامی باید در مدرسه داشته باشد.

وی اضافه کرد: این درست نمی‌شود مگر این‌که از داشته‌ها بهره‌مند باشید، به خود ایمان آورده و دشمن را به‌خوبی شناخته و برای بچه‌های مدرسه الگو باشید .

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رخ هفتم تمدن ایران "بازآفرینی"