سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راشا تودی: اقدام ارتش نیجریه در شهادت مسلمانان در راستای خدمت به بوکوحرام بود


راشا تودی: اقدام ارتش نیجریه در شهادت مسلمانان در راستای خدمت به بوکوحرام بود

فارس/ یک شبکه خبری بین‌المللی روسیه در وبگاه خود نوشت: شیخ الزکزاکی به شدت مخالف فساد سیاسی و روابط بو کوحرام با ارتش است اما مواضع بشر دوستانه و مسالمت آمیز او با خونریزی پاسخ داده شد.

شبکه خبری «راشاتودی» در وبگاه خود در گزارشی با پرداختن به اقدام اخیر ارتش نیجریه در شهادت و مجروح کردن جمع کثیری از مسلمان این کشور، آن‌را در خدمت منافع گروه تروریستی بوکوحرام دانست.

راشاتودی نوشت: در حالی‌که رسانه‌ها تمرکزشان بر رویدادهای خاورمیانه می‌باشد اما در ‌آفریقا اقدام‌های خشن‌تر و خونریزی هایی گسترده صورت می‌گیرد که بحران حال حاضر در نیجریه از آن جمله است و باید گفته شود این کشور جایگاه یکی از بی‌رحم‌ترین فرقه‌های وهابی یعنی بوکوحرام است و در این میان تنها یک مرد در مخالفت با بوکو حرام در این کشور به پاخاسته و آن فرد «شیخ ابراهیم الزکزاکی» روحانی شیعه این کشور است که به محکوم کردن قدرت‌هایی در داخل نیجریه پرداخت که مدعی مخالفت با افراط گرایی هستند .

راشا تودی در ادامه نوشت: در 12 دسامبر سال جاری در نیجریه شاهد موجی از خشونت‌ها بودیم به طوری‌که نیروهای ارتش این کشور با حمله به منزل شیخ الزکزاکی به غیر نظامیان نیز شلیک کردند. بعد از این ماجرا مقام‌های رسمی نیجریه‌ای مدعی شدند که شیعیان تهدیدی علیه امنیت ملی هستند در حالی که شیعیان مخالف بوکوحرام و روابط فرماندهان نظامی ارتش نیجریه با این گروه تروریستی هستند. شیخ الزکزاکی نیز به شدت مخالف فساد سیاسی و روابط بوکوحرام با ارتش است اما مواضع بشر دوستانه و مسالمت آمیز الزکزاکی با خونریزی پاسخ داده شد و نیروهای ارتش همسر و فرزند او را اذیت نمودند و منزل آن‌ها غارت شد.

در انتهای این مطلب آمده است: عدم اشاره به چنین خشونت ها و ارتباط ارتش نیجریه با تروریست ها به هدف بهره برداری از ترس و وحشت در خدمت منافع سیاسی و سلطه گری است. با شدت گرفتن تنش در نیجریه ، اینک اقلیت‌های مذهبی نگران جان شیخ الزکزاکی هستند که سپری در برابر بنیاد گرایی وهابی بوده است. آتش نبرد در آفریقا روشن شده و به نظر می‌رسد عده بسیار کمی مایل به خاموش کردن آن هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ارتش نیجریه 300 زن اسیر در دست بوکوحرام را آزاد کرد!