سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن 23 تروریست احرار الشام و پیشروی‌ ارتش سوریه در حلب و لاذقیه


به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، منابع محلی از اوقوع انفجاری مهیب ناشی از انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یکی از مقرهای گروه تروریستی احرار الشام در منطقه "السکری" در شهر حلب در شمال سوریه گزارش دادند.

بر اساس این گزارش، این انفجار تروریستی موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تروریستها شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار که به انهدام کامل مقر تروریستهای احرارالشام منجر شده را بر عهده نگرفته است.

خبرنگار تسنیم درباره جزئیات این انفجار گفت: یک خودروی بمب‌گذاری شده حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد در نزدیکی یکی از مقرهای اصلی گروه تروریستی موسوم به "لواء العباس" وابسته به گروه تروریستی احرار الشام در محله السکری بخش غربی شهر حلب منفجر شد که منجر به کشته شدن 23 تروریست و زخمی شدن دهها تن از آنها و وارد آمدن خسارتهای مادی سنگین به مقر آنها شد.

همزمان با این انفجار عناصر مسلح وابسته به گروههای تروریستی، مراکز گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه را هدف حمله خود قرار دادند. این امر این فرضیه را تقویت می‌کند که مسئول این انفجار تروریستی یکی از عناصر گروه تروریستی النصره باشد که در ادامه درگیری های شدید بین دو طرف که  از چندین ماه قبل تاکنون ادامه دارد، به وقوع پیوسته است.

و خبر دیگر اینکه نیرورهای ارتش سوریه کنترل کامل شهر "عین الحنش" در حومه شرقی شهر حلب را بعد از نبردهای شدید با گروه تروریستی داعش که به منطقه "الباب" بزرگترین پایگاه خود در شمال سوریه عقب نشینی کردند به دست گرفت.

از سوی دیگر گروههای تروریستی یک تیم رسانه‌ای که در منطقه "تله حطابات" در حومه شرقی حلب را هدف قرار دادند که در پی این حمله خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه و خبرنگار شبکه العالم زخمی شدند.

ارتش سوریه همچنین موفق شد وارد یکی از برجسته ترین مقرهای گروه تروریستی موسوم به گردان "احرار الجبل" در روستای "مارس" در نزدیکی شهر "ربیعه" در حومه شمالی لاذقیه شود. نیروهای ارتش سوریه در این مقرها، مقادیر زیادی سلاح و مهمات برجا مانده از تروریستها، یک درمانگاه صحرایی کاملا مجهز و همچنین یک کارگاه بزرگ ساخت بمب و مواد منفجره را کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
پیشروی ارتش سوریه در حومه لاذقیه و حلب