فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از طرح های خلاقانه در صنایع دستی استان کرمانشاه حمایت می کنیم


به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از علی فعله گری در این دیدار اعلام کرد: استان کرمانشاه با بیش از 50 هزار نفر نیروی فعال در عرصه صنایع دستی و 50 رشته فعال از پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه در این بخش برخوردار است.
وی افزود: به منظور ساماندهی وضعیت تولید صنایع دستی در استان و هدایت آن به سمت تجاری کردن اقدامات مناسبی در استان شکل گرفته است که از جمله آن می توان به تشکیل تعاونی های صنایع دستی، توسعه کارگاه های صنایع دستی، برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای ارتقاء دانش صنعت گران، مناسب سازی بسته بندی صنایع دستی و تشویق صنعت گران به روی آوردن به تولید کالاهای مورد نیاز روز و تنوع بخشیدن به محصولات صنایع دستی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه سالانه نزدیک به هفت میلیون دلار تولیدات صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر می شود، گفت: با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب قطعاً می توان این آمار را در میان مدت تا چند برابر افزایش داد.
فعله گری ایجاد اشتغال در صنایع دستی را ارزان و پایدار توصیف کرد و گفت: با رونق این صنعت می توان به صورت ویژه برای افراد کم درآمد جامعه شغل ایجاد کرد و به اقتصاد خانواده ها کمک نمود.
در ادامه این نشست جولیو ویناچا نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) ضمن مثبت ارزیابی کردن بازدید خود از کارگاه های صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: نوآوری و طراحی های جدید با حفظ اصالت کار ضرورت و نیاز امروز توسعه صنایع دستی ایران است.
وی افزود: صنایع دستی شما برای دستیابی به بازارهای جدید و پویایی باید ضمن حفظ اصالت کار به سمت طرح های نو بر اساس معیارهای زندگی نوین و تولید کالاهای کاربردی جدید حرکت کند تا بتواند پایدار باقی بماند.
وی تاکید کرد: اگر بخواهید تنها به تولید کالاهایی که در گذشته کارایی داشته اند و الان چندان کارایی در زندگی روزمره انسان ندارند، اکتفا کنید در بلند مدت با مشکل مواجه خواهید شد.
جولیو ویناچا اقتصادی کردن کالای صنایع دستی را یکی از راه کارهای اصلی برای ایجاد اشتغال در این حوزه و پویایی آن دانست و گفت: بی شک نوآوری می تواند به این اقتصادی کردن کمک نماید.
وی که خود از طراحان برجسته در حوزه صنایع دستی است، تصریح کرد: نوآوری و ایجاد خلاقیت و استفاده از طراحی های جدید که بتواند براساس نیاز و سلیقه روز دنیا پیش برود یک ضرورت اساسی برای احیاء و زنده نگه داشتن صنایع دستی است.
نماینده سازمان جهانی یونیدو با اشاره به بازدید خود از استان های کردستان و کرمانشاه گفت: با توجه به بازدیدهایی که از این دو استان داشتم، در کرمانشاه حرکت به سمت تنوع بخشی و طراحی های جدید کاملا محسوس تر است و می توان این تفاوت را در محصولات دو استان به وضوح دید.
وی تصریح کرد: استفاده از طراحان خبره برای تولیدات جدید یک نیاز ضروری برای توسعه صنایع دستی است که تولید کنندگان و صنعت گران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی در خاتمه تاکید کرد: پس از بازدید از استان های مختلف گزارش کار خود را در اختیار سازمان یونیدو قرار خواهد داد و این سازمان بر اساس نیاز استان های دو تا سه طرح را برای توسعه صنایع دستی و آموزش صنعت گران ایرانی در این استان ها به صورت پایلوت اجرا خواهد کرد تا بتواند به روند توسعه صنایع دستی در این استان ها کمک کند.
جولیو ویناچا در سفر خود به استان کرمانشاه از کارگاه های گلیم بافی، گیوه بافی، چرم بافی، چیغ بافی، تراش سنگ های قیمتی، ساخت سازهای سنتی، منبت چوب، زیور آلات سنتی و آهنگری سنتی بازدید کرد و از نزدیک با روند تولید این کالاها آشنا شد.
8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صنایع دستی بومی کرمانشاه