سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قائم مقام وزیر کشور: جابجایی مدیران از لوازم دموکراسی است


به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری عصر شنبه جابجایی مدیران در دولت ها را موضوعی طبیعی و متعارف دانست و اضافه کرد: در ساختار قانون اساسی کشور که دستاورد سال ها مبارزه و جانفشانی مردم و ثمره رهبری امام راحل (ره) به شمار می رود، دموکراسی، توجه به رای مردم و گردش نخبگان دیده شده است.
امیری تاکید کرد استانداران مجری سیاست های دولتند نه یک جریان خاص؛ بنابراین باید از ظرفیت همه گروه ها و جریان های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا برای پیشبرد هدف ها و رشد استان خود بهره مند شوند.
وی یادآوری کرد رئیس جمهوری در نشست هفته گذشته هیات دولت که طی آن استانداران تازه سمنان و قزوین معرفی شدند، دولت را فراجناحی خواند و به استانداران توصیه کرد فراجناحی عمل کنند.
امیری افزود: ترکیب کابینه و استانداران و استفاده از نیروهای دلسوز انقلاب، متدین و معتدل، گواه فراجناحی بودن دولت تدبیر و امید است.
وی گفت: برخی دموکراسی را به غرب و اندیشمندان آن و عده ای نیز به فلاسفه یونان ارتباط می دهند اما اگر نگاه عمیق و واقعی به اسلام داشته باشیم درمی یابیم دین ما به این موضوع به شایستگی پرداخته است.
امیری تصریح کرد: اگر تحلیلی از تجربه حکومتداری در صدر اسلام در دوران پیامبر (ص) و امام علی (ع) داشته باشیم، درمی یابیم در این دوره به دموکراسی توجه شده است.
قائم مقام وزیر کشور به انتخاب غیرمستقیم رهبری در نظام جمهوری اسلامی از سوی مردم اشاره کرد و گفت: رهبری به عنوان عالی ترین مقام کشور از سوی خبرگان که با رای مردم انتخاب شده اند، برگزیده می شود که این نیز در راستای توجه به دموکراسی است.
امیری درباره تغییر استاندار قزوین گفت: خللی به شخصیت استاندار قبلی وارد نیست و نباید فکر کرد ایراد و نقصی در شخصیت وی وجود داشته است، بلکه دولت به این نتیجه دست یافت که برای پیشبرد بهتر امور و سرعت بخشیدن به اجرای سیاست های خود در مدیریت این استان تغییر ایجاد کند.
وی از رای به عنوان مصداق مدرن بیعت و وکالت نام برد و گفت: مردم با آقای روحانی بیعت کردند تا آنچه را قول داده بود انجام دهد. بنابراین همه مدیران دولت باید در چارچوب وکالتی که بین مردم و رئیس جمهوری منعقد شده است، عمل کنند و خروج از این قول و گفتمان مسئولیت شرعی و حقوقی در پی خواهد داشت.
قائم مقام وزیر کشور گفت: اکنون که با تدابیر رهبری و دولت و تلاش تیم مذاکره کننده، مجلس و شورای عالی امنیت ملی برجام به نتیجه رسید، از نماینده تازه دولت در این استان انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در قزوین را فراهم کند.
امیری افزود: برنامه ریزی دقیق برای برگزاری انتخاباتی باشکوه همراه با امانتداری از آرای مردم و عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات از انتظارهای مهمی است که دولت از استاندار تازه قزوین دارد و وی باید به آن توجه لازم را داشته باشد.
در پایان این مراسم، حکم وزیر کشور برای «فریدون همتی» استاندار تازه قزوین، خوانده شد.
قائم مقام وزیر کشور همراه با استاندار تازه قزوین ظهر امروز نیز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
امیری در این دیدار تصریح کرد: استفاده از نیروهای متدین، متشرع و دارای اصالت خانوادگی و مذهبی همواره در دستور کار وزارت کشور بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان نیز ابراز امیدواری کرد استاندار تازه کار خود را با توکل و اعتماد به خدا و همکاری و همیاری دوستانی که در مسیر تحقق آرمان های الهی و معنوی، آرمان های امام (ره) و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش دارند، آغاز کند.
3013/ 8054/ 6128/1961

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست خبری قائم مقام وزیر صنعت