مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



جوانان پتانسیل ویژه کانون های فرهنگی


به گزارش شیعه آنلاین ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ظهر آدینه و در خلال برگزاری نخستین انتخابات مجمع کانون های فرهنگی، مذهبی استان سمنان در شاهرود، با اشاره به اینکه تشکل های مذهبی می توانند پتانسیل ویژه ای برای اشاعه فرهنگ دینی باشند، بیان داشت: یکی از مشکلات امروز ما در بخش فرهنگ برگزاری حلساتی است که در نهایت نتایجش کاربردی نیستند و نمی توانند مشکلات مان را برطرف سازند و این مهم نیز به ساختار فرهنگی ما باز می گردد چرا که باید بپذیریم در انجام کار تیمی موفق نیستیم.

حجت الاسلام علی شکری افزود: غرب در انجام کارهای تیمی از طریق «ان جی او» ها و سازمان های مردم نهاد تحت نظارت دولت ها دست به همه نوع اقدام، از حمایت حیوانات تا حقوق بشر می زنند و متاسفانه در بسیاری از موارد در انجام تهدیداتشان در جهان اسلام موفق ظاهر شدند.

کار فرهنگی نیازمند برنامه ریزی کاربردی است

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به لزوم فعالیت کانون های فرهنگی با برنامه ریزی کاربردی تحت نظارت مجمعی واحد، گفت: در دوران طاغوت تشکل های مذهبی به شدت تحت کنترل و نظارت دولت بودند چرا که رژیم منحوس پهلوی از اجتماع مذهبی و فرهنگی مردم در هراس بود اما خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز کانون ها و تشکل های فرهنگی در راه اشاعه دین می کوشند.

شکری با اشاره به برگزاری نخستین انتخابات مجمع کانون های فرهنگی و مذهبی استان سمنان، بیان داشت: این مجمع می تواند پتانسیل خوبی برای تغذیه فکری، حمایت، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای اقدامات کانون های فرهنگی و مذهبی در استان باشد.

وی افزود: کانون های فرهنگی و مجامع آن ها می توانند الفبای کار تیمی و تشکل ها را برای ما نهادینه کنند و مسئولان این نهادها می بایست برای انجام این مهم ابتدا استقبال از همه رنگ ها و سلایق، تحمل حرف های مخالف، کار تیمی و تشکیل اتاق فکر با استفاده از جوانان را در دستور کار قرار دهند.

جوانان پتانسیل ویژه کانون های فرهنگی

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان با اشاره به نقش جوانان در کانون های فرهنگی و مذهبی، گفت: امروزه نمی توان با تعدادی خاص از نیروهای ثابت برای طولانی مدت برنامه داشت لذا باید نیروهای جوان، با افکاری نو و ایده های ناب به مجموعه ها تزریق شوند تا در نهایت بتوانیم شاهد تشکیل اتاق فکر با کیفیت مناسب در امور فرهنگی باشیم.

شکری در بیان راهکارهای جذب جوانان به کانون های فرهنگی، توضیح داد: ابتدا باید جوانان را با هر رنگ و سلیقه ای پذیرفت و سپس به آن ها تکنیک های ارتباط موثر با دیگران، فنون مذاکره، برنامه ریزی مباحث فرهنگی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره دینی و اجتماعی و ... را ارائه داد.

وی افزود: تهاجم فرهنگی غرب امروزه زنگ خطری برای قشر جوان جامعه است پس باید در برابر این تهدیدات هوشیار بود و برای مقابله با این تهدیدات، به تخصص کانون های فرهنگی و مذهبی نیازمندیم.

کانون های فرهنگی و مذهبی به اشاعه فرهنگ دینی بپردازند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه دشمن امروزه با برنامه برای دشمنی با اسلام آمده است، گفت: کانون های فرهنگی و مذهبی می توانند با استفاده از فضای مجازی و فناوری به اشاعه فرهنگ دینی بپردازند چرا که اگر ما می خواهیم پا را از مرزهای جغرافیایی کشورمان فراتر بگذاریم باید در فضای مجازی فعالیت ویژه داشته باشیم.

شکری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم رصد تهاجم فرهنگی در فضای مجازی، بیان داشت: معظم له درباره اهمیت فضای مجازی سخنی دارند که نقل به مضمون آن به این شکل است که اگر بخواهم کاری انجام دهم قطعا در فضای مجازی فعالیت می کردم که این تاکیدات نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

وی افزود: کانون های فرهنگی و مذهبی می توانند با برنامه ریزی مناسب، تغییرات مثبتی را در جامعه ایجاد کنند که همه جوانب جامعه از جمله قشر جوان، فضای مجازی، سبک زندگی اسلامی و ... را در بر بگیرد.

حجت الاسلام معصومی منتخب مجمع کانون های استان سمنان

کارشناس تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در خلال این آئین و با اشاره به نتایج برگزاری انتخابات نخستین مجمع کانون های مذهبی استان، گفت: حجت الاسلام عباس معصومی امام جمعه رودیان و مسئول کانون فرهنگی، مذهبی آموزش دینی به عنوان برگزیده نخستین انتخابات مجمع کانون های استان سمنان با رای حداکثری اعضاء معرفی شد.

حجت الاسلام سید مهدی ترابی درباره روند برگزاری این انتخابات نیز توضیح داد: مجمع کانون های فرهنگی و مذهبی برخلاف مجمع کانون مداحان استان به صورت شهرستانی برگزار نمی شود و نمایندگان شهرستان های استان امروز، گرد هم آمده تا برای تمام استان یک نماینده را در مجمع کانون های مذهبی استان انتخاب کنند.

وی افزود: حاضران در این مجمع، نمایندگانی از کانون های فرهنگی و مذهبی استان سمنان بودند که در مکان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود نخستین انتخابات مجمع کانون های فرهنگی استان را برگزار کردند.

سیاستگذاری کانون های مذهبی مهمترین هدف مجمع

کارشناس تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اهداف برگزاری مجمع کانون های مذهبی استان هم گفت: سیاستگذاری، حمایت و پیگیری مشکلات کانون های مذهبی و فرهنگی، مهمترین اهداف برگزاری نخستین مجمع کانون های مذهبی  است.

ترابی افزود: کانون های مذهبی تا پیش از این، از داشتن مکانی برای مراجعه رفع مشکلات و حمایت محروم بودند که این مجمع می تواند خلاء مرجع سیاستگذار را در بین کانون های فرهنگی، مذهبی پر کند.

وی با بیان اینکه هر کانون مذهبی می تواند یک اداره فرهنگی باشد، ادامه داد: کانون های فرهنگی و مذهبی تاثیرگذاری ویژه ای می تواند در شهرستان ها داشته باشند و دست در دست هم در راه اشاعه فرهنگ دینی بکوشند.

علاوه بر حجت الاسلام عباس معصومی، محمد عزیزی، محمد انصاری و فاطمه مزجی دیگر نامزدهای حاضر در انتخابات مجمع کانون های فرهنگی و مذهبی استان سمنان بودند.

همچنین منتخب این مجمع به عنوان نماینده استان سمنان در مجمع کانون های مذهبی و فرهنگی سراسر کشور شرکت خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
کانون فرهنگی و هنری جوانان حسینی