سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دستورالعمل بین‌المللی جدید برای مقابله با سل مقاوم به دارو


دستورالعمل بین‌المللی جدید برای مقابله با سل مقاوم به داروایسنا/ سازمان جهانی بهداشت (WHO) از دستورالعمل بین‌المللی جدیدی برای به نصف رساندن هزینه و زمان درمان سل مقاوم به چند دارو خبر داد.
در دستورالعمل جدید این سازمان آمده است که درمان سل مقاوم به چند دارو باید در مدت زمان 9 ماه انجام شود. در حال حاضر درمان این بیماری مدت دو سال طول می‌کشد و بسیاری از بیماران در تکمیل فرآیند طاقت فرسای درمان موفق نمی‌شوند.

کارشناسان این سازمان از کشورها درخواست کردند این دستورالعمل بین‌المللی را به سرعت اجرایی کنند. درمان‌های مرسوم می‌تواند شامل صرف هزاران قرص و تزریق روزانه دارو باشد و ناشنوایی یکی از عوارض جانبی اصلی آن است. همچنین هزینه‌های درمان باعث می‌شود برخی بیماران از ادامه روند درمان بازبمانند که خود موجب بروز مشکلات دیگر می‌شود.
سازمان جهانی بهداشت نسبت به انجام سریع‌تر تست تشخیص سل مقاوم به چند دارو در مدت دو روز توصیه کرده در حالی که هم‌اکنون این آزمایش در مدت سه ماه انجام می‌شود.
هر سال در سراسر جهان 480 هزار مورد ابتلا به سل گزارش می‌شود که به مرگ 190 هزار نفر از آنان منجر می‌شود. همچنین حدود 5 درصد موارد سل به دو داروی موثر مقاوم هستند.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در دستورالعمل بین‌المللی جدید هزینه درمان برای هر بیمار کمتر از 1000 دلار عنوان شده این در حالی است که در درمان‌های مرسوم تنها هزینه اختصاصی برای تامین دارو 2400 دلار است.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
افسردگی مزمن و مقاوم به دارو با TMS درمان معالجه می شود