علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



راه اندازی آزمایش 21 ژنی جهت تمایز بیماران سرطانی نیازمند به شیمی درمانی


به گزارش ایرنا از پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی، دکتر رضوان اسمعیلی عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان سینه در خصوص کاربرد آزمایش مذکور گفت: امروزه در جهان روش های آزمایشگاهی متعددی در جهت شخصی کردن درمان در بیماران سرطانی در حال ابداع و گسترش است.
وی افزود: برخی از این آزمایش ها به منظور تمایز بیماران نیازمند و غیر نیازمند به شیمی درمانی راه اندازی شده و با انجام آنها می توان بخش قابل توجهی از بیماران را از شیمی درمانی های غیر ضروری و آثار سوء آنها معاف کرده و بعلاوه صرفه جویی اقتصادی چشمگیری در حوزه درمان به عمل آورد.
اسمعیلی مدیر گروه پژوهشی پروتئین های نوترکیب، در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین این آزمایش ها تست 21 ژنی است که قادر است خطر عود بیماری در مبتلایان به سرطان سینه را اندازه گیری کرده و بر اساس آن امکان انتخاب شیمی درمانی یا هورمون درمانی را برای بیماران فراهم کرد.
وی اضافه کرد :این آزمایش تنها در کشور امریکا قابل انجام است و تمامی نمونه ها از سرتاسر دنیا به صورت تک قطبی در آن کشور و در یک آزمایشگاه بررسی می شوند و نتایج برای مراکز درخواست کننده ارسال می شود.
مدیر پروژه آزمایش 21 زنی در پژوهشکده سرطان سینه افزود: با توجه به هزینه بالای انجام این تست در خارج از کشور و همچنین وقت گیر بودن ارسال نمونه و با توجه به تحریم های موجود، این مرکز فوق تخصصی اقدام به سرمایه گذاری جهت راه اندازی و اعتبار سنجی این آزمایش نموده است.
وی ادامه داد:با تلاش های انجام گرفته توسط متخصصان این پژوهشکده، مراحل راه اندازی این آزمایش به پایان رسیده و در حال حاضر منتظر اعتبارسنجی آن تحت نظارت آزمایشگاه مرجع سلامت است .
اسمعیلی در پایان تصریح کرد: بدیهی است که در صورت تایید این روش در کشور علاوه بر سهولت دسترسی بیماران، صرفه جویی قابل توجهی متوجه سیستم درمانی کشورخواهد شد.
علمی **1354**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گروه پزشکی و مشاوره درمانی بیماران سرطانی