ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



علی‌نژاد: چینی‌ها نتوانستند به تغییراتی که می‌خواستند، برسند/ باید از فرصت استفاده کنیم


مهدی‌علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد جلسه اخیر کمیته فنی فدراسیون جهانی و دستاوردهای این جلسه برای ووشوی کشورمان عنوان کرد: همان‌طور که اطلاع دارید ایران برای اولین مرتبه در این کمیته نیز صاحب عضو شده و محمدرضا پورغلامی‌نژاد به نمایندگی از ما در جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی حضور پیدا کرده است، البته باید به این نکته اشاره کنم که در زمان حضور رئیس فدراسیون جهانی در کشورمان رایزنی‌های لازم برای داشتن نماینده را در این کمیته انجام داده‌بودیم و در آبان سال گذشته موفق شدیم به این هدف برسیم.

وی ادامه داد: اما در مورد جلسه اخیر کمیته فنی و دستاوردهای آن برای کشورمان نیز باید به این نکات اشاره کنم که چینی‌ها چند سالی است که به دنبال ایجاد برخی تغییرات به ویژه در بخش ساندا هستند و تقریبا 6 سالی است که این تغییرات را در خود چین اعمال کرده‌اند. آنها به دنبال این بودند که در جلسه کمیته فنی این تغییرات را اعمال کنند که شکر خدا این اتفاق نیفتاد و همه چیز به سود ایران و دیگر کشورها شد.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: این تغییرات به سود ایران نبود زیرا سال‌ها است که آنها را در چین جا انداخته‌اند و این در حالی است که دیگر کشورها چنین شرایطی ندارند. خوشبختانه این جلسه باعث شد که 6 سال برنامه‌ریزی چینی‌ها برای موفقیت خودشان به نتیجه نرسد و جلوی وضع قوانینی که نمی‌توانست به سود ایران باشد گرفته شود، البته در کنار این امر موضوعاتی در جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی مطرح شد که به سود ووشوی ایران شد.

او گفت: موضوعی که ایران با جدیت به دنبال ایجاد آن بود، بحث اعتراض در حین مسابقات بود که البته مورد اعتراض شدید رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی که چینی است، قرار گرفت. پیش از این بحث نمایش امتیازات را بر روی تابلو دنبال می‌کردیم که این اتفاق از جام جهانی اندونزی استارت خورد و حالا بحث اعتراض نیز مطرح شد و به این موفقیت نیز رسیدیم. ما به دنبال هر چه شفاف‌تر شدن امتیازات و بحث داوری بودیم که به لطف خدا تا حدود بسیار زیادی نیز به اهداف‌مان رسیدیم. تصویب اعتراض در حین برگزاری مسابقات واقعا در آینده به تمام کشورها کمک می‌کند که این اتفاق امروز در ووشو افتاد.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران اشاره کرد: مسئله بعدی‌ای که در این جلسه مطرح شد این است که در مسابقات رئیس داوران و سرداورها هر مسابقه دیگر نمی‌توانند از یک کشور باشند که این موضوع نیز با اعتراض شدید رئیس کمیته فنی روبرو شد. تمام این موضوعات به این دلیل پیگیری شد که کار به نوعی از انحصار یک کشور خاص در بیاید. به هر صورت با توجه به اینکه این موضوع بیشتر در مورد چینی‌ها است باید بگویم آنها در این مورد نیز نتوانستند به اهداف‌شان برسند و قوانین به نوعی در این مورد رقم خورد که به سود تمام کشورهای عضو شد.

علی‌نژاد گفت: در کل چینی‌ها جلسه‌ای را برگزار کردند که نتیجه آن به سود ایران و دیگر کشورها شد، البته باید به این نکته اشاره کنم که واقعا نگاه رئیس فدراسیون جهانی با انجمن وشوی چین بسیار متفاوت است و انصافا نگاه او بین‌المللی است. این فرصت خوبی است که بتوانیم از نحوه نگاه فدراسیون جهانی بهترین استفاده را ببریم و خدا را شکر تا اینجای کار نیز در بسیاری از مواقع این اتفاق برای ما افتاده است.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی این است که از سال 2018 ساندای نوجوانان نیز به رقابت‌های جهانی اضافه شده که این موضوع نیز به سود ووشوی ایران است. ما چند سالی است که در این بخش فعالیت می‌کنیم و این موضوع می‌تواند برای ایران در بخش مسابقات مدال‌ها و عناوین خوبی را به دنبال داشته باشد، البته در بخش بین‌المللی نیز این موضوع باعث توسعه و رشد هر چه بیشتر ووشو می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ابو علی سینا، استفاده از فرصت های عمر