سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران، روسیه و چین به‌شدت به سامانه‌های موقعیت‌یاب جهانی آمریکا حمله می‌کنند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی‌‌که شرکت معروف «ریتئون» سازنده تسلیحات نظامی و راداری  آمریکا در تحویل نسل جدید سامانه موقعیت‌یاب جهانی ماهواره‌ای آمریکا  تاخیر داشته است، دو مقام ارشد پنتاگون و نیروی هوایی آمریکا قرار است امروز (سه‌شنبه) درباره یافتن راهکاری در تسریع در ساخت این سامانه جدید ماهواره‌ای و رفع برخی مشکلات دیگر با نمایندگان شرکت یاد شده به رایزنی بپردازند.

 به نوشته خبرگزاری « رویترز» سرلشگر «ساموئل گرییوز» رییس مرکز سامانه‌های موشکی و فضایی نیروی هوایی آمریکا با اشاره به ناراحتی از تاخیر پیش آمده در تحویل سامانه کنترل عملیات جی پی اس موسوم به (OCX)  و هزینه بردار بودن آن این محصول ، آن را «برنامه مشکل‌دار فعلی نیروی هوایی آمریکا» نام نهاد و حتی از لغو خرید این سامانه در صورت عدم اصلاح ایرادهای آن و موارد مربوط به خدمات پس از تحویل این سامانه خبر داد.

رویترز در خاتمه به نقل از مقام‌های آمریکا نوشت: البته مقام‌های آمریکا در برهه‌ایی که کشورهایی چون ایران، روسیه و چین و دیگر کشورها به طور فزاینده‌ای در حال حمله به سامانه‌های نظامی آمریکا چون سامانه‌های موقعیت‌یاب جهانی هستند، خواهان لغو برنامه عدم خرید این محصولند.

سامانه نسل جدید موقعیت‌یاب ماهواره‌ای «OCX» اولین سامانه کنترل ماهواره‌ای است که بعد از آشکار شدن تهدید های سایبری و جنگال طراحی شد. این برنامه 3.6 میلیارد دلار هزینه در برداشته است و نیروی هوایی آمریکا خواهان دسترسی سریع‌تر به این محصول و جایگزینی آن با سامانه‌های فعلی موقعیت‌یاب زمینی است.

انتهای پیام/

 

 


ویدیو مرتبط :
تمرین نظامی آمریکا برای حمله به ایران چین روسیه از دریا