فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بخش دولتی و غیردولتی فارس از كالاهای تولید داخل استان استفاده كند


به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه شنبه در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان كرد: عدم استفاده از كالاهای تولید داخل استان در بخش های مختلف به ویژه دستگاه های اجرایی، مخالف با اصول اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: به طور مثال كارخانه كاشی حافظ استان در حال تعطیل شدن است و فرودگاه شیراز نیز در حال ساخت یك سالن بزرگ است اما متاسفانه حتی یك متر از محصول تولید شده كارخانه كاشی حافظ استان در این پروژه استفاده نشده است.
ایمانی اظهارداشت: باید استفاده از امكانات پذیرایی در تمام نشست ها و مراودات دربخش های دولتی و غیر دولتی در استان از جمله آب معدنی، آب میوه ها، سایر خوراكی ها و حتی لاستیك از تولیدات داخل استان استفاده شود تا كمك به چرخه تولید استان شود.
امام جمعه شیراز اضافه كرد: همگان باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش كند زیرا با این فرهنگ سازی و نهادینه شدن استفاده از كالاهای تولید شده در داخل استان، دین خود به كشور و استان را ادا كرده ایم.
او با بیان اینكه فرهنگ سازی و ایجاد فضای اجرایی شدن این مهم در استان باید توسط دستگاه های اجرایی استان دنبال شود ادامه داد: با فرهنگ سازی در این زمینه درآخر سال اعلام می كنیم كه چه میزان كالای تولید شده استان در داخل استان مصرف شده و به چه میزان به مشتری های كارخانه های تولیدی استان اضافه شده است.
ایمانی عنوان داشت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی در بحث مصرف كالای داخلی در ابعاد مختلف جای كار بسیاری دارد به طوری كه این مهم باید از مهدكودك ها و مدارس فرهنگ سازی و با تكرار در جامعه دنبال شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این زمینه باید به جایی برسیم كه استفاده از كالاهای خارجی از جمله خودروهای خارجی به یك عیب و اشتباه در جامعه بدل شود و مردم به افراد مصرف كننده كالاهای خارجی نگاه تحقیر آمیز داشته باشند.
** شورای فرهنگ عمومی فارس دو وظیفه مهم برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در استان را دنبال می كند
ایمانی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان ها در بحث اقتصاد مقاومتی دو وظیفه مهم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی در خصوص تولید ملی و رعایت مصرف كالای داخلی را بر اساس دو سند بالا دستی اراده شده توسط مقام معظم رهبری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این بخش در كشور بر عهده دارد.
او بیان كرد: دوسند بالادستی 24 گانه اقتصاد مقاومتی و محورهای 11 گانه اقتصاد مقاومتی را به عنوان یك تكلیف دنبال می كنیم.
ایمانی با بیان اینكه به دنبال نظریه پردازی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان نیستیم اظهارداشت: این ابلاغ از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ما را بر آن می دارد كه دو مهم را با ارائه راهكارهای اجرایی و عملی با جدیت در استان دنبال شود.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی در خصوص اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در استان طوری انجام شود كه تابستان امسال اجرایی شدن كارها عملیاتی شود و در آخر سال نیز آمار و گزارش كامل قابل ارائه در این زمینه تهیه شود.
ایمانی با اشاره به بحث اعطای نشان در استان ها اضافه كرد: بر این باوریم كه تهیه نشان اقتصاد مقاومتی باید سراسری باشد اما تعیین افراد واجد شرایط دریافت كننده این نشان در استان، باید در شورای فرهنگ عمومی فارس مشخص شود.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان برخی از نام ها در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: افراد نباید نام های دیگری از جمله اقتصاد تاب آور و غیره در خصوص اقتصاد مقاومتی به كار ببرند بلكه همان نام اقتصاد مقاومتی كه توسط مقام معظم رهبری اعلام شده گویا، شفاف و پر محتوا است.
وی گفت: عنوان اقتصاد مقاومتی باید در تمام مكاتبات و مراودات علمی و جاری در استان استفاده شود و به دنبال جایگزین نام برای این مهم نباشیم.
3002/ 5054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولید گوشت مرغ در استان فارس