سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشتارگاه صنعتی ملایر بدون اخذ پروانه بهره برداری اجازه فعالیت ندارد


به گزارش ایرنا غلامحسین تقوی روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار شهرستان ملایر افزود: کشتارگاه صنعتی دام ملایر چون استانداردها و قوانین بهداشتی لازم را ندارد، هم اکنون تعطیل است و قادر به ادامه فعالیت نیست و کشتار روزانه این شهرستان از طریق کشتارگاه نهاوند انجام می شود.
وی با بیان اینکه مشکلی در عرضه گوشت قرمز ملایر وجود ندارد، اظهار کرد: برای رفع مشکل کشتارگاه صنعتی ملایر جلسه ای با حضور فرماندار، اتحادیه صنف قصابان و ادارات مرتبط برگزار و بازدیدهای لازم از این کشتارگاه انجام و مقرر شد مدیریت کشتارگاه نسبت به اخذ پروانه بهره برداری و ارتقای استانداردها و قوانین بهداشتی هر چه سریعتر اقدام کند.
تقوی ادامه داد: با توجه به بالا بودن قیمت گوشت قرمز در ملایر، ما سه قیمت برای نرخ گوشت قرمز پیشنهاد دادیم که اتحادیه صنف قصابان شهرستان باید ظرف مدت 10 روز آینده آنالیز قیمت خود را به ما اعلام کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون مازاد مصرف گوشت سفید و قرمز در این شهرستان داریم و نیاز است با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی گوشت این مازاد مصرف به صورت فرآورده های گوشتی تبدیل و به سایر کشورهای منطقه صادر شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از افزایش نسبی قیمت حبوبات در هفته های اخیر خبر داد و گفت: از هم اکنون مشکلی برای عرضه میوه و تنقلات شب عید و شب یلدا در سطح این شهرستان وجود ندارد و باید بازرسی ها و کنترل های لازم بیشتر شود.
*ثبت یک هزار و 486 مورد تخلف از واحدهای صنفی ملایر
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر از ثبت یک هزار و 486 مورد تخلف از واحدهای صنفی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت تعداد یک هزار و 240 مورد تخلف احصا شد که ارزش ریالی این تخلفات سه میلیارد و 170 میلیون ریال برآورد شده است.
داریوش صفاری اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 11 هزارو 320 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان به عمل آمد که شامل بازرسی از 155 واحد صنعتی، دو هزار و 448 واحد صنفی، 273 واحد عمده فروشی و پنج هزار و 357 واحد خرده فروشی بوده که واحدهای صنعتی هیچگونه تخلفی نداشتند.
وی درباره نوع عرضه قیمت گوشت سفید در ملایر بیان داشت: واسطه ها بیشترین سود را در این میان می برند و مرغ دار و مرغ فروش سود کمی را می برند که با توجه به اقدامات انجام شده، هم اکنون کم فروشی، اضافه کردن آب و سایر موارد تا حدودی در سطح شهرستان مهار شده است.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی با توجه به اختلاف قیمت 200 تومانی گوشت سفید در ملایر با مرکز استان، به خریداران اجازه دادیم اگر مرغ زنده را 100 تومان بیشتر از مرغ فروشان خریداری کنند، اجازه 100 تومان فروش بیشتر قیمت مرغ را می دهیم تا حداقل مرغ داری های شهر ضرر نکنند.
صفاری همچنین بر لزوم اعمال نظارت های بیشتر بر صدور مجوزهای جوجه ریزی به مرغداران تاکید کرد و افزود: بین 27 تا 30 مجوز جوجه ریزی در سطح شهرستان داده شده که به این تعداد هم بدون مجوز فعالیت می کنند و در یک بازده زمانی مازاد تولید ایجاد می شود و در این میان واسطه ها از این فرصت بهره برداری می کنند.
وی خواستار همکاری و مشارکت بیشتر ادارات شهرستان در انجام بازرسی ها از بازار و واحدهای صنفی شد و گفت: برای کنترل قیمت تخم مرغ نیز در سطح عمده فروشی های شهر تابلوهای یک شکلی برای اعلام قیمت نصب شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش صدور پروانه بهره برداری صنعتی